Isnin, 19 Oktober 2015

PUPUS BANI MELAYU








OH OH OH!

BANi MELAYU



PERKASA dakwa bank buang 90 peratus pekerja Melayu
PERKASA hari ini mendakwa sebuah bank telah membuang sebahagian besar pekerja bahagian teknologi maklumatnya yang berbangsa Melayu sejak tahun 2008.
Presidennya  Ibrahim Ali berkata, PERKASA mendapat aduan bahawa 298 pekerja sudah dibuang kerja atas alasan prestasi rendah walaupun telah 10 tahun berkhidmat serta ditawarkan skim pencen awal (ERS).

KAH KAH KAH
woiot
ini TPPA belum mula
bila TPPA mula
habis  melayu kena buang
mi spik no inglis
kah kah kah
akan datang pekerja
dari london dan new york
bukan saje mi spik inglis
me also cun bergetah
dan boleh jadi mak entot
anytime kah kah kah

BERGETAH



------------

5 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Yang paling sesuai untuk melayu ialah keje dgn gomen .. santai dan entah bila mereka keje .. tak caya cuba jengok restoren mamak berdekatan Komplet Pertama .. dari pagi pukol lapan sampai sore dipenuhi dgn staff MARA, Tabung Haji, DBKL .. mereka dikenali dgn uniform mereka .. gaji tetap dan berpencen malah la ni ditambah dgn wang saguhati .. nasib badan.

Awanama berkata...

UNTUK AL IBRAHIM ALI KATAKI kalau hang nak tau pasai apa keturunan bani melayu mundur didalam semua aspek pembangunan kemaknusiaan ditanahair sendiri adalah disebabkan olih pARTI KETUANAN MELAYU SENDIRI yang memerintah negara ini sejak mencapai kemerdekaan.BANI MELAYU yang memegang kuasa pemerintahan semua bijak2 belaka iaitu bijak memperkaya diri sendiridan raayat biasa hari dihiburkan dengan rancangan "mencari jodoh"rancangan " pencetus ummah"" tanyalah ustaz"forum perdana,apa nabi kata acedemy fantasia raja lawak.Macam mana bani melayu nak maju dan cerdik. Tubuh INSTITUTE TECHNOLOGY MARA 50 tahun lalu ,berapa banyak technologist bani melayu yg telah dilahirkan belum ada ya.HANG TAK USAH DAN TAK PAYAH COMPLAINLAH

Awanama berkata...

Bank Perkosa


Buka lah bank sendiri..
Buka lah Bank Perkosa..Katak sendiri jadi chief banker.
mulot besar tapi buat kerja tak nak...kakakaka
idea pon elek....kakaka

Awanama berkata...

Dah MELAYU BANGSA BODOH

Apa boleh buat

Mat Bahalol tipu BILYON BILYON pon boleh jadi Mat Bahalol lagi

Elok jugak MELAYU tak kerja Opis

Boleh tangkap SOTONG macam Hadi Al Tolol

azam berkata...

Aku sokong bank tu
kalau boleh kerajaan ikut sama
pensyarah nak sambung belajar pun gaji penuh
dah la kos sambung belajar kena tanggung
belum lagi staf kerajaan yang lain2
bila harga minyak naik, kerajaan takde duit & bekukan pengambilan.
Yang peliknya yang bersungut bukan staf kerajaan.
Yang bersungut warih mereka yang menadah nak masuk.
Nampak sangat banyak jawatan & kerja yang direka cipta untuk elakkan mereka menganggur