Rabu, 25 November 2015

SEPUPU TEMBAK SEPUPU









HEBAT

MAKNA

UCAPAN iNI

UMNO berhadapan ujian yang membimbangkan – Hishammuddin

Ahli-ahli UMNO juga seharusnya tidak boleh berterusan dengan sindrom penafian.
KUALA LUMPUR : UMNO kini berhadapan dengan ujian kepercayaan dan dugaan keyakinan yang meruncing serta membimbangkan.
Naib Presidennya, Hishammuddin Hussein Onn berkata ahli-ahli UMNO juga seharusnya tidak boleh berterusan dengan sindrom penafian.
Menurut Hishammuddin, secara realitinya, walaupun perpaduan dalam parti itu kuat, jika rakyat mahu menolak UMNO parti itu tetap tersungkur.
“Realitinya biar sekental mana pun ikrar dan sokongan kita kepada pemimpin parti, kepada Majlis Tertinggi atau Perwakilan tetapi jika rakyat tolak kita maka UMNO tetap akan tewas.
“Kerana UMNO hidup bergerak dan berfungsi sebagai pergerakan politik dalam kerangka demokrasi. Maka survivalnya tentang dokongan padu ahli dan rakyat pada parti. Itu kita tidak boleh kita nafikan,” jelasnya.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Sembrong menambah, parti itu juga seharusnya menerima dua hakikat.
“Pertama semua krisis mesti didepani. Kita tidak boleh lari daripada itu. Ia mesti diselesaikan dengan penyelesaian yang terbaik secara inklusif dan akan menzahirkan kebaikan kepada agama dan bangsa.
“Hakikat kedua ialah krisis adalah proses yang medewasakan kerana krisis mengajar kita bahawa di sebalik pengalaman , segala kekuatan segala apa jua yang kita miliki sebagai sebuah parti kita pasti jauh dari sempurna,” ujarnya.

KAH KAH KAH
woit
ini hebat
ini ucapan tembak sapa?
tembak najib?
atau tembak zahid?
atau tembak kaki sendiri
kah kah kah

MARAH LAGi
-------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Lidah kontot sudah marah sebab ari tu tak lantik dia sebagai TPM .. kalau cam ni lepas Najib, tentu Zahid jadi PM .. maknenya sampai bila pong lidah kontot tak dapat jadi PM ooo.

Akhirnya nasib lidah kontot ni sama macam nasib malikul sembab .. kah kah kah padan muka .. apa ingat lidah kontot tak boleh jadi PM ke .. lidah je kontot tapi benda lain panjang .. keturunan turki lah katakan ..

Tanpa Nama berkata...

LAkonan saja

Semua tu kan Bahalol mana nak kongsi bilyon bilyon sama Rakyat pon

Tengok muka udah tau otak lahanat kan