Jumaat, 11 Disember 2015

MUKA LEGAM BUKAN MELAYU






MEMANG

TAK RASiS

TAPi NAPA

MUKA LEGAM

MACAM MUKA

SAMi VELU


Pemimpin UMNO jangan takut digelar rasis

 | December 10, 2015
Perjuangan UMNO adalah untuk bangsa Melayu dan tiada salah bersikap rasis.

KUALA LUMPUR: Pemimpin UMNO disaran meletakkan jawatan jika takut digelar rasis demi mempertahankan dan memperjuangkan bangsa Melayu.
Perwakilan dari Pulau Pinang,  Musa Sheikh Fadzir berkata, apa yang UMNO lakukan kini adalah untuk bangsa Melayu.
“Apa yang UMNO buat untuk orang Melayu. Sebab itu bagi saya, tidak ada istilah perkauman bila kita bercakap soal Melayu. Ini perhimpunan Melayu dan Islam
“Saya pesan pada orang lain jangan takut, kalau hendak jadi pemimpin Melayu, tetapi takut dengan orang kata perkauman, takut orang kata rasis.
“Minta maaf, tidak payah jadi pemimpin Melayu, buat malu sahaja,” katanya pada sesi perbahasan di Perhimpunan Agung UMNO (PAU) Kali Ke-69 pada Khamis.
Sewaktu berucap, Musa juga mengucapkan sekalung tahniah kepada Ismail Sabri Yaakob kerana berani mempertahankan maruah bangsa Melayu.
“Saya ucapkan tahniah kepada seorang pemimpin UMNO yang berani mempertahankan maruah dan martabat Melayu. Inilah pemimpin yang mempertahankan kepentingan Melayu. Tahniah kepada Ismail Sabri Yaakob,” katanya.
Ismail yang juga Anggota Majlis Tertinggi UMNO sebelum ini sering dicop sebagai rasis kerana mencadangkan penubuhan Low Yatt 2 yang hanya untuk Bumiputera.

KAH KAH KAH
woit
ini bukan rasis
hanya nak tahu
macam mana muka muka
yang cakap hal melayu ini
macam muka gobala?
macam muka sami velu
macam muka palinapan
kah kah kah
macam mana jadi melayu
kenapa mengaku jadi melayu
apa hak buka cerita melayu
muka hitam muka legam
mesti bukan darah melayu
melayu kulit sawo matang
tak legam tak gelap

iTAM LEGAM





------------------

2 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

Muka legam ni tak masyuuuk dah menjak makuti matiti takder kausa kausa...kakkakakakakak...melukt repi gantang itu melayu...dia ni legam legam boleh le bagi kutu babi bawah bekas gantang....kakakakakakak...melayu hitam..ada chan jadi permaisuri negro...haaaaaaaaahaaaaaaa.

Tanpa Nama berkata...

Ibarat macam bontot kuali yang becakap kat mikrofon. Kih kih kih..