Selasa, 19 Januari 2016

EKONOMI CHINA



WASPADA



China dakwa krisis ekonomi mungkin berulang
BEIJING - CHINA . Diplomat China mengingatkan dunia bahawa krisis kewangan mungkin boleh berulang lagi, setelah keadaan kewangan dunia berada dalam keadaan yang tidak menentu sepertimana yang berlaku pada awal tahun ini.

Memetik laporan AFP, melaporkan selain itu kelambatan ekonomi di China kini mungkin menjadi salah satu faktor kepada kebimbangan tersebut.

"Tidak mungkin untuk menafikan bahawa  kemungkinan krisis ekonomi sekali lagi akan berulang. Masalah ini tidak boleh diabaikan," kata Penasihat Kewangan Negara China  Yang Jiechi.
Sementara itu, ketika menjawab mengenai pertemuan Negara G-20 yang akan mengadakan pertemuan pada September 2016 di kota Hangzhou, Yang mengingatkan ahli anggota mengenai peri pentingnya ahli untuk bekerjasama bagi menghindari krisis kewangan global pada tahun 2008.

Terdahulu, pasar saham global, termasuk Asia, kembali menjunam, pada perdagangan Khamis lalu. Bursa Shanghai dan Shenzhen berada pada pasaran melemah berikutan kebimbangan pelabur terhadap ekonomi China yang masih belum reda.



-----

4 ulasan:

Nazrio berkata...

Ekonomi china lemah...patut Laaaa
Ustart riduan tee sibuk nak jadi meLayu~aL etnik BangLar desk and chair umnQ

Tanpa Nama berkata...

Enche Tukar Tiub,

Mau tanya sikit, sikit saja ah...amacam mau waspada? Boh lui, amacam mau waspada? Tah Kong only woh, how to waspada? Gua talak itu batu emas dua tan, satu habuk pun talak...amacam mau waspada?

Itu kompeni boss ah, kalu mau kasi sack gua, gua pun talak bolih buat apa-apa ohhh...makan pasir loh.

So tak payah bagi warning awas/waspada...ramei orang talak bolih buat apa-apa...bolih buat apa-apa punya olang ah...talak baca Tukar Tiub punya belog oh...dia orang baca iu surat khabar jalan tembok oh. Itu macam olang ah...ada berokar bagi tipsi oh...lagi kuat punya oh...bagi tau ini macam lah, "KAHKAHKAH...EKONOMI CHINA SUDAH MAU HANCUR...KAHKAHKAH

Tanpa Nama berkata...

Bahayanya pada siapa yang ada hutang bank.untuk selamatkan diri bank akan naikkan faedah,gomen naikkan cukai dan tambah lukah cukai.selamatkan diri sendiri dengan bayar semua hutang bank dan tanam sayur.yang tak pandai masak belajarlah.

Tanpa Nama berkata...

haru betul la..tppa dgn amerika..1mdb jual kat china..agak2nya ground war zone nnt kat tanah melayu kot.org2 cina ditanah melayu dicari dibunuh ketika pendudukan jepun ditanah melayu..barangkali sejarah berulang kembali..org melayu wajib mjadi balaci spt BUANG filem sarjan hassan atau jd sarjan hasan yg mjd gorilla bg pihak british..atau jd raja bersiong..