Selasa, 2 Februari 2016

SIMEN





FACE BOOK


Semalam aku bermimpi. Aku dilahirkan di Switzerland. Menuntut ilmu perundangan di Uni Bern. Dalam swiss army aku kapten kereta kebal Stabskompanie dan seterusnya pengarah pasukan polis persekutuan bagi jenayah terancang. Kemudian aku ditugaskan mengetuai Financial Intelligence Unit khusus untuk siasatan pengubahan wang haram/hitam. Dari situ aku dilantik AG menggantikan Erwin. Selepas aku bersara aku jadi taukeh simen. Hidup aku dikelilingi simen...... sungguh mengelirukan mimpi aku itu




----------------

4 ulasan:

Nazrio berkata...

Woiiiy sungguh bahaya mimpi ini
Kena jumpa pangLima cyber negara
SyeikhubuL strikstreet Ahmad MasLan
MengsmbiL hikmat Dan berkatnya
Yang sedang mrnghafaL sifir tiga
Amennnn

Tanpa Nama berkata...

Padan lah harga simen naik mahal

Banyak lah nak kena simen

Nanti TONG DRUM pulak naik harga

Aneh betul Mst Bahalol nih

Simen tu boleh makan ke ???

Kena tanya budak PUNDEK

Tanpa Nama berkata...

Maana mimpi tu senang saja, umur ko dah dekat. Ubatnya satu saja, jangan lalu dekat dengan orang yang memegang tong drum.

Tanpa Nama berkata...

Jiran duduk 3-1/4 pintu dari rumah aku adalah nujum VIP yg berdaftar sebagai ahli seumur hidup dgn Kelab Orang2 Terrer Eksplorasi Satu2 Mimpi (KOTE1M) maka dia bertauliah untuk mentafsir sebarang mimpi yg melanda mana2 manusia atau haiwan satu malaysia. Boleh!! Dia bocorkan pada jiran sebelah tingkap dia yg selalu keypoh cungkil gosip2 hangat dari sang nujum, rahsia maksud mimpi ini: kenaikan2 pangkat dan melompat2 jawatan bermaksud subur dan mudah berkembang, simen sekeliling tubuh bermaksud air mani (semen) yg banyak dan mudah didapati, maka gabungan kedua2 maksud ini memberi kesimpulan yg sang pemimpi akan bunting tak lama lagi. Tahniah!! Tapi dgn syarat, tafsir mimpi ini mesti jadi rahsia sang pemimpi seorang sahaja, jika ada orang lain tahu perihal mimpi dia serta tafsirnya, batal serta-merta kontrek dgn sang nujum, yuran perundingan tidak dikembalikan, dan tafsir mimpi akan berubah kepada sesuatu yg tidak dapat lagi ditentukan (tapi sang nujum sempat membisikkan cadangan pada jiran itu, mungkin manifestasi mimpi ini akan bertukar daripada "terjadi bunting" kepada "terjadi pa-chu-cheng")