Selasa, 8 Mac 2016

MENGGALANG BARISAN BERSATU






Kerana Najib, Hisham Rais ketepi ‘dosa’ Mahathir

 | March 5, 2016
Beliau membuat kejutan apabila menyokong perjuangan Dr Mahathir sedangkan sebelum ini beliau ditahan di bawah ISA dan hidup dalam buruan.







KUALA LUMPUR: Bekas tahanan ISA yang pernah hidup sebagai pelarian buruan kerajaan, Hishamuddin Rais menyokong  Mahathir Mohamad kerana masa depan negara lebih penting berbanding ‘kisah lama’.
Katanya, perbezaan ideologi politik perlu diketepikan bagi mencapai matlamat utama menyingkirkan Najib.
“Hal-hal (berbangkit) seperti ISA, kezaliman, ketepikan dahulu. Perkara yang lebih besar adalah untuk menjatuhkan Najib Razak. Ini jelas,” katanya ketika ditemui selepas majlis menandatangani Deklarasi Rakyat, semalam.
“Tiada masalah untuk sepentas dengan Mahathir. Ini bukan soal peribadi, tetapi untuk menyelamatkan Malaysia. Malah saya sempat bertemu dan berbual dengan Siti Hasmah ( Dr Siti Hasmah Mohamad Ali),” katanya lagi.
Kelibat ‘Non-governmental Individual’ (NGI) ini dalam acara semalam sedikit mengejutkan, memandangkan umum mengetahui beliau adalah antara pengkritik  Mahathir paling lantang.
Beliau mengambil contoh taktik ‘United Front’ (Barisan Bersatu) yang sering digunakan ketika Perang Dunia ke-2 dalam menentang musuh bersama.
“Sedangkan Winston Churchill dan Stalin pun boleh bersatu (melawan Hitler). Begitu juga dengan Mao Zedong dan Chiang Kai-shek (melawan Jepun),” kata aktivis dan penulis itu lagi.
Mahathir semalam melancarkan gerakan ‘Deklarasi Rakyat’ yang bertujuan mengumpulkan pelbagai pihak yang mahu mendesak Najib meletakkan jawatan.
Seramai 58 pemimpin politik dan NGO dengan pelbagai latar belakang hadir menandatangi deklarasi tersebut.



-----------

6 ulasan:

Hidop Madey berkata...

gua tertarik dengan lu punya ayat keramat
MUSUH KEPADA MUSUH KITA ADALAH KAWAN KITA

tapi gua rasa.. ayat keramat tu telah digunakan oleh Madey untuk
kepentingan diri nya dan UMNO.
kah kah kah
selamat kene tipu dengan madey sampai mati

nazrio dond dolla berkata...

Ini adaLah ijtihad TT...
saLah pun dapat pahala
KaLau betul, berganda2 Lah
PahaLa_nya...
TerpaksaLah pak isham TT
Memantat dengan 72 bidadari
Bermata jeLi Dan syurga
makin happy

nazrio dond dolla berkata...

Ini adaLah ijtihad TT...
saLah pun dapat pahala
KaLau betul, berganda2 Lah
PahaLa_nya...
TerpaksaLah pak isham TT
Memantat dengan 72 bidadari
Bermata jeLi Dan syurga
makin happy

panglimo potaseh berkata...

Itu ayat "enimi of mai enimi is mai enimi" mukan tt atau Madet punya. Ini ayat sulah tulun dali langit libu tahun lulu .. bolo.

Sikalang tt sama Madet sulah kamcheng loo .. lu pikit aaa, hanya penyamun boleh tangkap penyamun .. sikalang Madet mau oper lia punya pel-kehid-matan .. kita angkat saja loo .. lanti kalau itu Mamak Kuti kencing, kita sunat lia sekali lagi .. lagi pon sikalang hali-hali kita kena kencing .. cilakat.

Tanpa Nama berkata...

perkara yg besar mbadak adalah najib dan rosmah..dua org ni wajib di turunkan jd jawatan perdana monkey..lihat ucapan mat sabu mengenai dap ketika muktamar pas..mat sabu kata habuan lebih besar adalah menjatuhkan umno barisan national. hal hudud kita buat selepas umno barisan national jatuh..kita nak habuan yang besar..lihat, mat sabu yg tak mengaji tinggi pun bole faham apatah lg ulama2 yg mewakili tuhan yg mpunyai hati bercahaya..pru14 adalah pru paling kotor..pemainan madey sudah bole dijangka namun kejatuhan ringgit, gst, tppa,hutang 1mdb yg berjuta2 interest makin lama makin merosakkan negara..macam ne mau buat?

Tanpa Tibu berkata...

KAH KAH KAH,

Tukar Tiub putar alam,

KAH KAH KAH,

Hisyamuddin Rais pening ting tong,

Dulu Mahafiraun la,

La ni bestfriend