Khamis, 29 September 2016

CALON TETAP PRESIDEN GEROMBOLAN







HANYA SATU

SOALAN UNTK

CALON TETAP

PRESIDEN

GEROMBOLAN

ya ampooon pak ungku
tiga bulan lalu pak ungku umum 
telah bersara dari politik
tidak  lagi akan bertanding
sebagai calon tetap presiden
united malaya national organisation
akan mengosongkan kerusi
ketua bahagian gua musang

tetapi baru baru ini pak ungku
mengapa tarik kembali
pengumuman itu

lalu soalan timbul
apakah najib telah beri janji
sekali lagi?

atau 
mahathir telah beri janji baru
kepada pak ungku?

saje tanya kerana
orang asli gua musang
sedang menunggu pak ungku
untuk dinobatkan sebagai
tok batin aduko mandika
kalamayung siamang gagap
tok batin segala rimba 
tok batin belantara




'PAS begitu lemah, tapi saya tak faham Umno Kelantan'

Kepimpinan PAS Kelantan kini didakwa begitu lemah tetapi itu belum tentu memberi kelebihan kepada musuh tradisinya Umno.
Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata partinya sendiri bagaimanapun masih tidak memberikan jawapan tegas berkaitan pendiriannya terhadap PAS.
“Saya sendiri pun tidak faham Umno Kelantan ini. Kita tengok baru-baru ini, PAS lawan kita di (pilihan raya kecil) Sungai Besar, PAS juga lawan kita di Kuala Kangsar.

“Tetapi apabila kita tanya apakah dia menjadi seteru kita, lawan kita dalam PRU nanti, dia (Umno) tidak dapat memberikan jawapan tegas,” katanya dalam wawancara disiarkan Sinar Harian hari ini.

Dalam wawancara di kediaman beliau di Gua Musang, Kelantan, baru-baru ini, Tengku Razaleigh bagaimanapun merasakan Umno tetap akan menentang PAS dalam pilihan raya umum akan datang.

“Tetapi saya rasa kita tetap lawan PAS pada pilihan raya akan datang kerana orang bawahan tidak mahu kita bersatu dengan PAS.

“Dan, orang PAS juga sama, tidak mahu bersatu dengan Umno,” katanya lagi.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH AKH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



-------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ORANG GUA hidup ber bekal KARUNG saja

Tanpa KARUNG nak makan apa kat sana nun

Sawah pun tak ada , nak makan apa

KARUNG ke , DEDAK ke

Dapat jugak isi perut

Biasa lah Melayu

Mana boleh pakai pun cakap nya