Selasa, 13 Mac 2018

PUKI MAK NAJIB ROSMAH





PUKI MAK 

NAJIB ROSMAH

DUIT 

SEBANYAK INI

BOLEH  DIRIKAN

PUSAT DIALISIS

DISETIAP DAERAH


Kenyataan Media

Usul Parlimen Switzerland Mengenai Pemulangan Dana 1MDB Yang Dirampas

Parlimen Switzerland akan membahaskan suatu usul pada 15 Mac 2018 bagi pemulangan dana haram berjumlah CHF104 juta (RM428 juta) berkaitan 1MDB yang dirampas oleh Kerajaan Switzerland. Selaku Ketua Pembangkang, saya mengalu-alukan usul ini.

Usul itu dikemukakan oleh Carlo Sommaruga Ahli Parlimen daripada Parti Sosial Demokrat Switzerland. Usul tersebut bermaksud menggesa Kerajaan Switzerland memulangkan dana haram 1MDB yang dirampas itu supaya dikembalikan kepada pihak mangsa negara asal, iaitu rakyat Malaysia. 

Saya telah menulis kepada kesemua 200 Ahli-ahli Parlimen Switzerland bagi mempertimbangkan hasrat supaya pemulangan dana itu disempurnakan menerusi prosedur guaman bersama kepada Kerajaan Malaysia yang kompeten, yang tidak tercemar dengan amalan rasuah dan kleptokrasi. 

Saya amat mengalu-alukan langkah Parlimen Switzerland membenarkan usul bagi mengembalikan wang rampasan 1MDB itu ke Malaysia. Saya berharap usul ini mendapat sokongan Ahli-ahli Parlimen Switzerland.

Dr. Wan Azizah Wan Ismail
Ketua Pembangkang
Parlimen Malaysia

13 Mac 2018




------------------------------

2 ulasan:

Lebai Roger berkata...

Nko pun satu....apasal puki mak dia pulak? Kalau dakwa dimakamah puki mak dia boleh bercakap ke?

Tanpa Nama berkata...

Jangan pulang sekarang. Pulangkan duit selepas malaysia dapat kerajaan baru PH. Kalau pulang sekarang...serupa serah kepada pencuri leee.