Ahad, 29 April 2018

AUTA KELING






CONTOH

TERBAIK

AUTA




KELING
LIHAT DAN TENGOK MUKA INI
TENGOK BETUL BETUL
INI MUKA KEELING
BUKAN MUKA MELAYU

GST tidak bebankan rakyat

ALOR GAJAH - Pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) tidak membebankan rakyat kerana ia tidak dikenakan ke atas barangan keperluan asas, kata Ketua Setiausaha Perbendaharaan Mohd Irwan Serigar Abdullah.

Beliau berkata sebaliknya pelaksanaan GST memberi banyak kesan positif secara menyeluruh kepada rakyat yang dipulangkan kerajaan dalam pelbagai bentuk pembangunan kemudahan atau infrastruktur dan insentif.


KELING

INI 

DITUGAS




BUAT 

AUTA

TIPU

MELAYU


---------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lagi banyak dia buka mulut dan auta lg ramai org akan undi PH. Teruskan. Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Tt dan segala calon serta tukang hasut dari pakatan, jangan hanya fokus pada ceramah sembur air liur bagitau kejahatan najib-bn dan kenapa najib-bn perlu dijatuhkan sahaja. Aku baru sedar rupanya ada kalangan pengundi samada yang sokong pakatan ataupun yang atas pagar rupanya tak begitu 100% faham kaedah mengundi, jadi mereka bukanlah golongan yang buat keputusan atas well-informed decision. Satu, ada pengundi pertama kali atau baru sekali dua mengundi, tak kira muda atau tak, yang masih tak tau macam mana atau keperluan menyemak daftar pengundi masing-masing. Dua, sebab tak tau semak, individu begini juga ada tak tau siapa calon dan parti yang bertanding untuk mereka pilih. Ada yang cakap kat aku, nanti masuk dalam bilik tu dia tengok la siapa ada dalam kertas undi tu, kalau ada yang dia kenal maka itu la yang dia undi! Aku tak tau la apa yang akan diundi kalau semua calon tak dikenali, kalau semua muka baru pada dia. Tapi selepas tu baru aku sedar, calon yang dia sangka dia kena pilih untuk mengundi tu sebenarnya calon untuk kawasan parlimen sebelah, poster ada gak tempel kat town dia! Dan individu begitu tak tau pun nombor parlimen pXXX yang ada atas poster tu adalah kawasan dia mengundi ke apa benda. Tiga, ada individu yang tak tau kita akan mengundi atas 2 kertas, 1 untuk dun negeri dan 1 lagi untuk parlimen persekutuan, kecuali pengundi di wilayah persekutuan dan di negeri sarawak. Maknanya untuk semua negeri lain ni, ada 2 undi berasingan yang tak berkait antara dua tu. Jadi ada yang tak faham kalau dia suka la sangat kat calon dun tempat dia sebab hensem sangat mamat tu atau sebab datin tu makcik dia sebelah arwah bapak, boleh je dia undi orang parti tu, tapi untuk kerusi parlimen dia masih boleh undi calon parti lain. Ini penting untuk orang sarawak contohnya. Diaorang kan sangat sayang dengan bn lebih lagi sejak cm dulu arwah adenan satem. Memandangkan sekarang takde pun pilihanraya untuk dun negeri, jadi ini peluang terbaik untuk tetap kekal dengan kerajaan negeri bn yang mereka sayang tu, pada masa sama mengundi calon pakatan dan bukan bn untuk kerusi parlimen kerajaan persekutuan, sebab mengundi bukan bn untuk Pru 14 ni takde kacau sedikit pun kerajaan negeri sedia ada. Jadi sokong la pakatan pulak untuk parlimen Pru 14 ni supaya bn sedar kuasa sebenar adalah pada rakyat baru la depa lebih peka apa orang sarawak mau, dan kalau pakatan menang kerajaan persekutuan dapatlah tolong sarawak lebih lagi. Sebenarnya konsep ni sama je untuk negeri lain jugak. Penting ni bro, sebab paling penting ialah kabinet najib kerajaan persekutuan bn jatuh dan pakatan tawan putrajaya, ini lebih penting dari menang 8, 10 negeri!!

Tanpa Nama berkata...

Tt maaf aku komen kat post lama sebab ni je cara dapat komen setelah aku try macam2. Baca post baru boleh kalau guna proxy, tapi komen tak boleh, mungkin sebab perlu verification oleh captcha tu kot buatkan sistem proxy tu sewel sikit? Aku just nak remind kau dan pemimpin pakatan lagi satu lepas aku remind pasal kaedah mengundi kat atas, ini jugak sangat2 important: quarantine segera semua pemenang warisan kat hq mereka! Serahkan semua handphone. Incoming dan outgoing phone calls dan communication cuma dalam HQ tu dan hanya dengan green light dari dan witnessed by presiden warisan! Jangan bagi peluang katak tetiba hidup dengan 50juta!