Khamis, 9 Ogos 2018

BACA SEKALI LAGI







BACA DISINI

https://www.malaysiakini.com/columns/437886


Johari Mohd Salleh
Suka atau tidak kita tak boleh nafikan yang Tun Mahathir seorang negarawan yang hebat.

Bersyukur membesar di zamannya. Zaman remajaku aku cukup kagum dengan idea serta keberanian Tun nyatakan pendirian dalam isu antarabangsa.

Zaman reformasi aku turun ke jalanan menentang cara Tun terhadap Anwar.
Aku matang erti politik dalam era ini.

Namun manusia bisa tersilap dan masa yang mematang kita. Aku terharu melihat kelibat insan yang di hujung usia menghampir satu abad masih teguh kerana ingin membetulkan keadaan demi cintai negara bangsa dan agama. Aku kembali bersamanya lagi dalam usaha ini. Kerana aku juga cintai negaraku bangsaku dan agama ku ini.
Terdetak dihati mengalir airmata di saat awal pagi 10hb Mei melihat kelibat insan yang bernama Tun Mahathir menyatakan kemenangan Pakatan Harapan dalam PRU14. Detik bersejarah Malaysiaini ku rasa negara ini bebas dari politik feudal baru penuh dengan pimpinan klektoprasi dan korupsi.

Aku doakan detik sejarah ini jadi titik matang politik di Malaysia yang cinta negara bangsa dan agama.






------------------

Tiada ulasan: