Khamis, 22 November 2018

SEMUA TERBARAI





NAJIB O NAJIB

LU NAK PUTAR

APA LAGI

DUIT SEDEKAH

DARI TOK ARAB?


Abu Dhabi saman Goldman Sachs


INTERNATIONAL Petroleum Investment Co (IPIC), dana pelaburan dimiliki Abu Dhabi menyaman Goldman Sachs dan beberapa pihak lain berkaitan kerugian dialami kerana 1MDB, lapor Reuters.

Malaysia mencapai perjanjian pada 9 Mei tahun lepas untuk membayar IPIC dan Aabar Investments PJS sebanyak AS$5.78 bilion (RM24 bilion) berkaitan bon 1Malaysia Development Berhad yang dijamin oleh Abu Dhabi.


SEMUA TERBARAI

SEMUA LINGKUP


------------------

2 ulasan:

DatoPidi berkata...

Mana ada terbarai
Dah 6 bulan. Kalu anak dara dah memboyot perutnya.
Apa nikmat yg umat dpt dari cerita mcm nie?
Rega rokok masih mahai, menteri rokok makin jilakeee
Yang pasti umat kena kencing.
Cuma aku mintak hang jaga2x, ada gerakan nak sailang TT.
lu tak cara bermunajat la pada Guru Nanak moga lu di beri pedoman.

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Unknown berkata...

Tajuddin: Saya dah lama curiga pada 1MDB, Jho Low


Anggota Parlimen Pasir Salak Tajuddin Abdul Rahman mengakui yang beliau telah lama menyimpan rasa curiga terhadap 1MDB sejak dua tahun lalu, lebih-lebih lagi terhadap Jho Low.

Katanya, beliau telah pun mendesak bekas perdana menteri Najib Razak supaya mengambil tindakan kepada pengurusan 1MDB dan juga lembaga pengarahnya setelah mendapati banyak transaksi 1MDB tidak mengikut peraturan.

“Saya masih ingat kata-kata saya ketika itu, kalau tunggu lama-lama nanti kita akan kehilangan kepercayaan di kalangan rakyat. Rakyat tak boleh tunggu, mereka mahu tindakan diambil.

“[...]Dia senyap (ketika itu). Jadi saya sebagai seorang anggota parti dan satu pasukan, peranan kita menyuarakan, memberi pendapat, menegur.

“[...] Malah ketika Arul Kanda cuba menjelaskan kepada ahli majlis tertinggi seolah-olah tidak ada apa-apa yang tak betul berlaku, saya persoalkan bayaran beratus juta yang dibuat kepada syarikat Aabar Investment yang dikatakan anak syarikat IPIC itu,” katanya kepada pemberita di parlimen hari ini.

Imej Umno tercalar

Tambahnya lagi, bagi memulihkan imej Umno yang telah tercalar berikutan skandal itu, tindakan harus diambil kepada pihak yang bertanggungjawab.

“Kita bukan sahaja mahu Umno bangkit semula, kita juga mesti tangkap dia (Jho Low). Pihak berkuasa dan kerajaan harus berusaha sehabis baik untuk mengesan dan membawa dia balik,” tambahnya lagi.

Terdahulu, Najib telah menjelaskan tentang laporan media dengan judul “Jho Low menipu saya” atau “Kita telah ditipu oleh Jho Low” susulan salah satu soalan tentang 1MDB dalam temu bual dengan akhbar Sinar Harian.

BACA: Mungkin kita sudah ditipu oleh Jho Low, kata Najib

Katanya, pembaca mungkin mendapat persepsi yang salah apabila hanya membaca tajuk sahaja.


“Isu 1MDB memang kompleks tetapi mereka yang mengkaji ataupun berpengetahuan dengan lebih mendalam pasti faham bahawa setiap aliran wang dari 1MDB yang didakwa hilang ialah selepas wang itu dipindahkan kepada ataupun dijamin oleh pihak Aabar dan pemiliknya, IPIC.

“ [...] Mereka yang mengikuti perkembangan 1MDB juga tahu bahawa Jho Low didapati telah berpakat dengan pengurus atasan syarikat IPIC dan Abu Dhabi serta bank pelaburan Goldman Sachs untuk menyalurkan sebahagian dana yang telah dipindah oleh 1MDB kepada Aabar dan IPIC kemudiannya kepada beliau,” katanya lagi.

Justeru beliau menegaskan sesuatu jawapan itu perlu dibaca atau ditonton pada konteks keseluruhan dan bukan secara berpilih.

Hoiit Panglima Lancau Pasir Salak
Sekarang baru nak menyalak