Rabu, 1 Mei 2019

BUKAN BURUH




 

 
AZMIN ALI
 
DAN MENTERI
 
BUKAN BURUH

Cuti umum tak halang Kabinet bermesyuarat


KABINET ‘bekerja seperti biasa’ pada hari cuti umum sempena Hari Pekerja hari ini dengan mengadakan mesyuarat khas berkaitan usaha mewujudkan peluang pekerjaan.
 
Kenderaan rasmi menteri-menteri Kabinet dilihat memasuki perkarangan Perdana Putra secara berperingkat bermula 2.45 petang.



 
KITA MEMBURUH
 
BUKAN MEMBERI
 
ARAHAN
 
MEMENTERI
 
 
KE SANA
 
 
SINI

-----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kau buruh ke TT? bila masa kau keluar pegi kerja? pagi kau membuta, tengahari baru bangun. petang kau bawa anjing pegi jejalan kat jirat cina. mlm pula kau mengopi sambil melabon politik mengarut. bila masa kau memburuh? ada dapat gaji bulanan? mcmana kau bayar rumah sewa? mat sabu tolong bayarkan ke? aku tanya jer.. kau jgn marah. aku ni buruh jer.. siang jadi kerani, mlm aku bawa grab. aku bangga sebab aku bukan freeloader mcm encik2 di atas kayangan tu; makan tanggung dan berak cangkung.

errr.. ntah ntah kau ni freeloader, tt? kahkahkah

panglimo potaseh berkata...

Kulmarin ..sumalam ..arini ..esok wa tak tau. TT masih coti ..coti ari buroh. Gitu lah orang jiwa sosialis ..sosialis mirip soviet union ..maksud wa Russia bukan Kelantan ..bukan 3X.

Tanpa Nama berkata...

Depa janji jadi barua Rakyat. Kalu nak cuti gazetkan HARI BARUAH. Semua YB boleh cuti.