Sabtu, 26 Oktober 2019

SATU PERTANYAAN









BETUL KE ?

MACAM LAWAK 

KURUN INI

Biar Raja-Raja urus agama Islam, kerajaan urus negara, kata Siti Kasim

PERKARA berkaitan agama Islam perlu diuruskan Raja-Raja Melayu dan bukannya kerajaan, kata peguam Siti Kasim.

“Biarkan agama (Islam) untuk Sultan kerana itu bidang kuasa mereka, bukan di bawah kerajaan persekutuan. (Tugas) Kerajaan persekutuan adalah untuk menguruskan negara,” katanya pada forum “Whither Maruah Malaysia 2.0” di Kuala Lumpur, hari ini.


GUA PELIK

MAKA 

GUA NAK TANYA

DAH LAMA 

GUA SIMPAN

SOALAN INI

SOALANNYA

IALAH

APA HUBUNGAN

RAJA MELAYU

DENGAN ISLAM


----------

4 ulasan:

Unknown berkata...

Cheers, Prince al Catholico

Awanama berkata...

Negara Negara Arab Semua Ada Raja.. Iran Iraq dah tak dak, tapi Turki dulu dulu ada. Negara Negara eropah makan babi pun ada raja tapi bukan Negara Islam jadi raja raja ni kerja jaga agama apa. Kalau Negara Arab jaga semua bukan saja bab agama. Tapi Rasul Dan Para Sahabat pejuang Islam bukan kerabat pun. Jadi yang mana kah yang betul wahai Siti Kassim.

panglimo potaseh berkata...

Tu gwa cakap ..islam dah di jual beli ikut timbang kati ..dah dibotolkan mcm air ketum. Mana letak maruah igama islam, jika penjaganye penungang botol ..ini lbh hina dari ungkapan- tuhan sudah mati.

yeop_sepet berkata...

Gamaknya siti kasim dah ada royal supporter dia punya gerakan lgbt.itu le pasei.