Khamis, 26 Disember 2019

SOKONG





SOKONG

DAH SETAHUN 

LEBIH 

MUSTAHIL

MASIH BEBAL

Menteri kabinet tidak boleh cuba jadi hero, kata pemimpin tinggi Bersatu


MENTERI kabinet tidak boleh cuba jadi hero dengan mempersoalkan secara terbuka keputusan yang dibuat sendiri oleh Jemaah Menteri, kata ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu Wan Saiful Wan Jan.

Beliau yang juga Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) berkata menteri kabinet mesti bergerak sebagai satu pasukan mempertahankan keputusan yang dibuat oleh kerajaan, biarpun keputusan itu tidak popular.

“Ini masa kita deliver (berkhidmat kepada rakyat). Dalam kita nak deliver, paling penting peringkat atasan, kena sebulat suara sebab kerajaan ini modulnya dari Westminster, maksudnya sebuah kerajaan kabinet yang keputusan diputuskan mestilah sebulat suara.

“Tak boleh menteri kata A, macam itu kemudian pengarah agensi kata lain pula. Kalau nak bantah biarlah pembangkang (bantah),” katanya semasa diwawancara dalam forum Bicara Politikonomi di RTM1.

Menurut Wan Saiful, sekiranya ada keputusan yang tidak dipersetujui oleh menteri, bantahan itu biarlah dibincangkan secara dalaman dan tidak disuarakan secara terbuka.

“Hendak bantah sekali pun, jangan bantah dalam media sosial… bantah dalam WhatsApps sesama sendiri.

“Kena ada kematangan dalam politik dan ini yang rakyat nantikan… kerajaan Pakatan (Harapan) bergerak sebagai satu pasukan, bukan nak jadi hero,” katanya.


KALAU MASIH

LOKMAN ADAM

SILA MINUM

KENCING UNTA
KAH KAH KAH

SAPA
----------

Tiada ulasan: