Khamis, 30 Januari 2020

HUBAYA HUBAYA









HUBAYA HUBAYA

LU INGAT GUBACAN  SINGH
WARDER PENJARA TAIPING
GANAS
KAH KAH KAH

LU BELUM JUMPA LAGI 
19 ORANG MALAIKAT DI NERAKA
KAH KAH KAH
TAPI NASIB BAIK TAK RAMAI
HANYA 19 ORANG
KALAU TIDAK TERUK AHLI NERAKA 
KENA BELASAH
KAH KAH KAH

WOIT 
DALAM NERAKA PUN ADA DEMO
KAH KAH KAH
DEMO ANTI IBLIS
YANG TIPU KITA DIDUNIA
KAH KAH KAH

AHLI NERAKA 
DIBERI MAKAN  BUAH 
 TAPI 
BERDURI

WOIT 
BUAH BERDURI
INI BUAH DURIAN KA?
SAJE TANYA
BUAH DURIAN MEMANG BERDURI
KAH KAH KAH

ADA SATU HAL NAK TANYA
NERAKA  DAH MULA KE BELUM
SAJE TANYA
KALAU BELUM ADA MANA
RETARD DAPAT CERITA NI
IBLIS DAH BERI UCAPAN
JANGAN MARAH SAJE TANYA

6 ulasan:

Awanama berkata...

Setiap sekor manusia ada sekor iblis kat hati.malaikat kat luar je..atok aku cakap la..sebab tu manusia jadi jahat walaupun duduk tepi kaabah..pakai serban tapi teruk dari yahudi sebab tak leh sekor setan kat dalam...

Awanama berkata...

Mamat ini ada buat lawatan ke neraka ? Bila tuk ? Naik bas atau naik kapal terbang? Kah kah kah nak tipu orang mudah, guna ayat ayat Arab, pi tengok kat dunia Arab, mabuk arak, aondol belakang, main unta, makan gelojoh, asabiyah, jahiliah masih kah kah kah...tengok sendiri baru tau, piang

panglimo potaseh berkata...

Jadi ikut kata TaT ..chichak dichipta untuk dibunuh ..maknusia dilahirkan semata mata untuk dibakar dalam neraka ..

Unknown berkata...

Sesat d menyesatkan...

Haldeli berkata...


Salam alaikum KEPADA pembaca dan ustaz yang dihormati.
Marilah kita mengingat Allah seperti mana tujuan Allah mencipta jin dan manusia. Janganlah asyik cerita tentang syurga dan neraka sahaja.

Adalah lebih baik kaji agama itu apa. Bukankah agama itu awalnya dari mengenal Allah. Orang Kristian sekarang mengenal Tuhan mereka adalah ISA Alaihi salam? Maka orang Kristian kenal Tuhan mereka adalah ISA AS. Ada orang yang mengatakan Buddha itu Tuhan. Maka agama mereka dikenal sebagai agama Budha.
Bagaimana pula tentang orang islam? Orang Islam dikatakan bertuhankan Allah. Adakah semua orang islam kenal dengan Allah? Kalau kenal sila tunjukkan. Kalau tak boleh tunujukkan maka bermakna kita tidak kenal Allah. Kata mereka nama Tuhan adalah Allah. Itu nama bukan tuhan. Yang dikehendaki adalah kenal dan boleh ditunjukkan Salah satu ayat dalam Surah Al Kahfi ada menyebut bahawa Allah itu amat nyata. Oleh kerana terlalu nyata maka Allah itu tidak dapat dilihat dengan mata zahir tetapi boleh dilihat dengan mata hati.
Melalui solat yang diajarkan oleh Rsulullah maka sebenarnya Rasulullah telah pun menunjukkan Allah itu dimana.
Berbalik kepada cerita ustaz yang ghairah bercerita tentang neraka ini, apa faedahnya bercerita syurga neraka. Bukankah kedua-duanya adalah makhluk Allah? Sepatutnya jelaskan hal Allah dan Rasul. Bukakah Allah dan Rasul Allah yang lebih afdal dijelaskan sejelas-jelasnya. Kalau Allah dan Rasul Allah tidak dikenali dengan betul maka dikuatiri orang yang dikatakan islam itu belum lagi islam. Lafaz kalimah syahadat orang-orang ini belum boleh dikatakan islam. Mereka hanya melafaz dan bukan mengenali dan berikrar menyaksi Allah dan Rasul Allah yang bernama Muhammad iaitu Muhammad yang mana Adam Alaisalam meminta ampun dahulu.
Lagi satu adalah elok dikaji mengapa bila dengar azan orang islam yang mendengar dikehendakki mengulangi sebutan yang dilaungkan Muazin. Tetapi bila Muazi melaungkan "Hai ya alassalah"dan "Hai ya alal falah"pendengar dikehendaki mengucapkan "La haula walaquata illa billah". Mengapa tidak disuruh ulang sebagaimana laungan Muazin?
Jadi mengapa kita hendak berbangga dan memerlukan balasan? Alangkah malunya kita diajar Allah akan beri pahala dan akan masukkan kedalam syurga? Jadi tolong ajarkan orang yang mendengar dakwah tuan-tuan dakwah akan kebenaran. Kalau nak ikut nabi tuan-tuan mesti bersifat "sidiq". Jangan kelirukan orang yang telah didakwah. Kalau apa yang tuan-tuan dakwahkan macam juga apa yang didakwah oleh para ketua agama Kristian dan Budha iaitu janji-janji balasan tuhan. Malah lebih teruk lagi tuan-tuan tidak mengenalkan Allah dan Rasul Allah sebenarnya kepada mereka yang didakwah. Orang kristian dan budha dengan jelas mengatakan siapa Tuhan mereka. Kita islam membiarkan penganut menyembah Tuhan yang tidak diketahui dan tidak dikenali.
Oleh itu elok jangan berdakwah kalau tak kenal Tuhan Allah dan Rasulullah yang bernama Muhammad.
Zaman dahulu seorang murid tidak akan berani mengajar sekiranya tidak dipaksa oleh gurunya. Mereka takut tersalah ajar dan akan membawa mereka jalan ke neraka. Dan dia sendiri tak sanggup menanggung segala dosa yang ditanggung oleh semua anak murid yang buat dosa atas pengajarannya.
Sekian bicara bodoh saya atas perkara yang dijelaskan oleh pendakwah ini.
Wallahu'alam. Maaf zahir batin. Saya setakat mencelah saja.

Awanama berkata...

Bro TT lu kena tau tuhan tak terikat dgn konsep masa macam lu pakai. Utk lu neraka lum ada lagi tgu lu mati haha..