Khamis, 30 Januari 2020

INDUSTRI AGAMA




INI NAMANYA

INDUSTRI AGAMA

RASUAH TIPU

SEMUA ADA

SAMA SAJE

MACAM INDUSTRI

YANG LAIN

Imam muda didakwa menipu tentang sijil nikah

SEORANG imam muda mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur hari ini atas pertuduhan menipu seorang pengurus syarikat minuman berjumlah RM3,800 bagi mendapatkan sijil nikah yang sah.

Mohd Mustakim Ithnin, 36, membuat pengakuan tersebut selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan jurubahasa di hadapan Majistret Tawfiq Affandy Chin.

Tertuduh didakwa telah menipu Fazal Mohd Hussain, 40, dengan memperdayakannya untuk mempercayai bahawa tertuduh boleh mendapatkan sijil nikah Malaysia yang sah.

Oleh itu tertuduh dengan curangnya telah mendorong mangsa untuk menyerahkan pembayaran sebanyak RM2,500 melalui serahan tangan dan RM1,300 yang dimasukkan ke dalam akaun milik tertuduh, yang mana mangsa tidak akan menyerahkan wang tersebut jika tidak diperdaya oleh tertuduh.

Mohd Mustakim dituduh melakukan perbuatan tersebut di sebuah kedai makan di Jalan Ipoh antara 7 dan 18 Oktober tahun lepas dan didakwa mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun dan dengan sebat dan  denda, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Nurilya Ellyna Nor Azmal menawarkan jaminan RM7,000 dengan seorang penjamin. Bagaimanapun tertuduh yang tidak diwakili peguam memohon jaminan rendah dengan alasan menanggung dua anak.

Semasa Tawfiq bertanyakan isteri tertuduh mengenai  pekerjaan suaminya, wanita itu memberitahu suaminya adalah seorang imam.

Mahkamah  membenarkan tertuduh diikat jamin RM3,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 5 Mac untuk sebutan semula kes. – Bernama, 30 Januari, 2020.


NAK ENTOT

JOLOK AJE

LAGI KETAT

LAGI SUSAH 

MASUK

LAGI BEST

KAH KAH KAH

ADA PEGAWAI

JAKIM JAGA 

DI PINTU

LUBANG KE?

KAH KAH KAH

HAMPEH 

POTONG STIM

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
---------

Tiada ulasan: