Rabu, 4 Mac 2020

CONTOH PEJUANG ISLAM










CONTOH

SUCI HATI 

LAGI JUJUR

PUTEH LOMOI

JIWA SOSOK

PEMIMPIN ISLAM

Anwar tolak tawaran Umno jadi PM, kata Nik Nazmi


ANWAR Ibrahim menolak tawaran Umno untuk mengepalai kerajaan baharu yang meletakkan syarat supaya meninggalkan sekutu dalam Pakatan Harapan, kata Nik Nazmi Nik Ahmad.

Ahli Parlimen Setiawangsa itu berkata Umno membuat tawaran tidak lama sebelum tercetusnya kemelut politik negara minggu lalu.

Anwar sudah pasti menjadi perdana menteri sekarang ini jika menerima tawaran tersebut, tambah beliau.

Menurut Nik Nazmi, Anwar sendiri mendedahkan perkara ini kepadanya .

“Anwar mendedahkan sebelum kemelut timbul ada tawaran untuk beliau menjadi perdana menteri dengan syarat mesti tinggalkan sekutu dalam Pakatan Harapan dan menerima pemimpin Umno, termasuk yang sedang didakwa di mahkamah.

“Beliau tidak mahu mengkhianati mandat yang diberi oleh rakyat hanya kerana mahukan jawatan perdana menteri,” tulis Nik Nazmi di Facebook.

Ahad lalu, Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin mengangkat sumpah sebagai perdana menteri kelapan selepas partinya menyertai Umno dan PAS mengambil alih kerajaan persekutuan.

Kerajaan PH tumbang selepas Muhyiddin mengambil keputusan membawa Bersatu keluar daripada pakatan yang berjaya merampas Putrajaya dari Barisan Nasional pada pilihan raya umum 2018.

Nik Nazmi turut menyelar pemimpin yang menurutnya gila kuasa sehingga mencetuskan krisis politik, sekaligus mengkhianati mandat yang diberi rakyat pada PRU14.

“Sejarah akan mengutuk mereka kerana menghancurkan demokrasi dan sanggup melakukan apa sahaja termasuk memanipulasi kebenaran demi kuasa.”

Tambah beliau, krisis politik negara baru-baru ini merupakan ujian terbesar terhadap kepimpinan dan kesabaran Anwar. 

Namun, Anwar memutuskan untuk mengutamakan rakyat berbanding jawatan, jelasnya. – 4 Mac, 2020.



IKHLAS JUJUR

SETIA TAK PUTAR

TAK BOHONG

TAK GILA KUASA

TAK KHIANAT

SYUMUL

ADALAH CIRI

PEMIMPIN ISLAM

KAH KAH KAH

TAPI YANG

BERATIP TU

SAPA ???

KAH KAH KAH

WOIT

YANG BERATIP 

ITU ADALAH 

AJEN UPAHAN

UNTUK KACAU 

PEMIMPIN ISLAM

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


-------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setelah tersungkur walau mendapat jumlah sokongan yang terbanyak sebagai calon maka di kelam dan kabut bergegas mengadap YDPA bersama wawi dengan ceria nya wajah ber over-confident atau erti kata analogi ber premature ejaculation didalam minda nya berserta kekata tidak ada perbincangan nama Tun sebagai calon PH...maka setelah din pagoh sailang 2 burung hanya dengan satu listik batu Tun dan AI...tercipta nyer part 1 songel dahulukan negara mencalonkan Tun M sebagai PM....

kuang kuang kuang ratib menjadi lesu dan premature ejac tuh mengurangkan tenaga maka di lemparkan part 2 yang geng penyamun ada 'offer' tapi dia menolak...eh?

ada otak tidak menjamin akal, ada akal tidak mencermin bijak...andai tidak ada nilai bijak baik belah jer....

panglimo potaseh berkata...

Banyak nye TAK Abam ni ..suchi betul hati dia ..kalau lah ada 1OO Abam, lagi aman negara ini ..

Nole berkata...

Bhahaahhaa. Gwa ingt tt ni tagih cinta nurul. Tp d tolak mentah. Kote x pernah d belai dgn halal. Tu yg bratip tiap hari tibai tok sheikh syumul. Kahkahkah. Wa ma ka ruuu....