Ahad, 15 Mac 2020

DISANA SINI






DISANA SINI

Anak lelaki Jair Bolsonaro menafikan laporan media tempatan bahawa presiden Brazil telah diuji positif.

Perdana menteri Kanada Justin Trudeau mengurus kerajan  jauh dari rumah, dalam kuarantin sendiri yang dikenakan selepas isterinya diuji positif selepas lawatan ke UK.

Iran berkata Pengawal Revolusi akan menyaring jalan, kedai dan tempat awam orang dalam tempoh 24 jam akan datang, dengan peningkatan dramatik usaha pembendungan negara. Jumlah kematiannya meningkat kepada 514, dengan 11,364 kes disahkan.

India dan Norway mengumumkan kematian pertama mereka, manakala Ethiopia, Ghana dan Kenya mengesahkan jangkitan pertama mereka.

Perancis menyertai Itali, Belanda, Sepanyol dan lain-lain dalam membatalkan bola sepak profesional. Liga Juara-Juara telah ditunda.

Louvre, muzium yang paling banyak dikunjungi di dunia, ditutup sehingga notis selanjutnya.

Kerajaan Portugis meletakkan negara itu dalam keadaan berjaga-jaga dan parlimen Bulgaria mengundi sebulat suara untuk mengisytiharkan keadaan kecemasan.

Kabinet Romania keseluruhannya masuk ke kuarantin selepas bersentuhan dengan seorang senator yang telah diuji positif.

Kerajaan Czech mengharamkan semua penumpang asing dari masuk dan semua warga Czech dari meninggalkan negara itu dari 16 Mac.

Perdana Menteri nasionalis Hungary, Viktor Orbán, berkata orang asing dan penghijrahan adalah untuk menyalahkan kemunculan dan penyebaran virus di Hungary.


BERHATI HATI

----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hai, bawah kerajaan melayu islam mana pemantauaan ni. Bawah PH dulu laju ja semua buat kerja. Online facemask semua Jual rm100 lebih...dulu ada Menteri Perempuan, tempat Hisap rokok pon dia buat . La nie diam ja, dah kenyang ke apa ? Tanya ja, jangan la marah. penguatKuasa tido ka ????? Tanya ja, jangan la marah