Ahad, 15 Mac 2020

KAH KAH KAH - BARU SEDAR





KAH KAH KAH

GEROMBOLAN

BARU SEDAR

KAH KAH KAH

UMNO baru sedar ini bukan kerajaan mereka

Majlis Tertinggi UMNO yang bermesyuarat semalam memutuskan Kerajaan baharu pimpinan  Muhyiddin Yassin adalah Kerajaan Perikatan Ahli-ahli Parlimen yang tidak melibatkan ikatan antara parti-parti politik.

Kerajaan Perikatan Ahli-ahli Parlimen yang dimaksudkan itu adalah serupa dengan cadangan Dr Mahathir Mohamad di ambang kejatuhannya beberapa minggu lalu untuk menubuhkan satu Kerajaan Perpaduan yang tidak berasaskan parti-parti, hanya satu kerajaan oleh Ahli-ahli Parlimen sahaja.

Cadangan itu telah ditolak oleh UMNO (dan juga PAS) kerana Mahthir mencadangkan penglibatan ahli-ahli Parlimen DAP juga dalam kerajaan tersebut.

Satu perbezaan yang nyata antara cadangan Mahathir dengan kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Muhyiddin Yassin adalah ketiadaan Ahli Parlimen DAP, PAN dan Warisan sahaja.

Langkah MKT UMNO mengasingkan dan menjarakkan parti dari Kerajaan pimpinan Muhyiddin Yassin adalah langkah awal untuk mengelak UMNO turut dipertanggungjawabkan jika kerajaan Perikatan Ahli-Ahli Parlimen ini gagal melaksanakan aspirasi rakyat.


NAMPAKNYA

KEADAAN MASIH

LAGI CAIR 

KAH KAH KAH

MASIH BELUM 

MENENTU

KAH KAH KAH

YANG DAH TENTU

BERATIP TERHENTI
KAH KAH KAH


-------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Hai, bawah kerajaan melayu islam mana pemantauaan ni. Bawah PH dulu laju ja semua buat kerja. Online facemask semua Jual rm100 lebih...dulu ada Menteri Perempuan, tempat hisap rokok pon dia buat . La nie diam ja, dah kenyang ke apa ? Tanya ja, jangan la marah. penguatKuasa tido ka ????? Tanya ja, jangan la marah

Tanpa Nama berkata...

Gwa pun pening gigi memikir ini kerajaan pilihan rakyat ke pilihan wakil rakyat