Selasa, 28 April 2020

BUKAN TANAH MALAYA - TANAH MELAYU







BUKAN 

TANAH MELAYA

TANAH MELAYU

JANGAN CUBA

UBAH SEJARAH

Sabah dan sarawak tak suka permainan sentimen bangsa dan sentimen agama oleh tanah malaya.Seharusnya malaya memahami prinsip bila mereka memainkan sentimen bangs/menunggang banga ianya umpama mencampurkan air yang berlainan warna sehingga sebati menjadi suatu warna yang terhasil dari percampuran air berwarna.
Bagaimana pula kalau mereka memainkan politik sentimen agama/menunggang agama, ianya umpama cuba mencampurkan air dengan minyak.tiada warna dan tiada sebatian yang akan terhasil.kalau air dicincang tidak akan putus, minyak dan air dicincang tidak akan bersebati.Ingatlah untuk generasi akan datang, janganlah perbodohkan mereka dengan politik bodoh tunggangan agama kalian. 
on 
SAHEH TAPI...
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 15:06

Ikut hira

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sarawakian dan sabahan. Sebut betul2. kami tanah melayu. Bukan Malaya. You kurang ajar kami pun boleh kurang ajar!

Tanpa Nama berkata...

Sejarah pon jadi mainan politik, sekejap tanah melayu, sekejap Malaya, sekejap Malaysia,apa sudah jadi ?.tanah melayu merdeka 1957, tukar nama Malaysia tahun 1963, siapa bijak pandai yang tukar nama? adakah kerja ah chong? adakah kerja ramasamy,.adakah kerja umno? kah kah kah baca sejarah, baca buku lama, tanya p.ramlee.lah.lah negara.kah.osj.lsj