Rabu, 1 Julai 2020

SIAP TIKAM ANWAR






INI FITNAH

JAHAT TERHADAP

ANWAR IBRAHIM

PEMIMPIN ISLAM

YANG SYUMUL

LAGI JUJUR

LAGI WARAK

MUSTAHIL

ANWAR IBRAHIM

MEMBUAT KERJA

DI BELAKANG

PAKATAN

INI FITNAH JAHAT 


Anwar nafi komplot dengan Muhyiddin, Hamzah

PRESIDEN PKR Anwar Ibrahim menafikan dakwaan beliau sedang berkomplot untuk menyokong kumpulan pengkhianat untuk kembali berkuasa.

Beliau berkata demikian bagi menjelaskan dakwaan yang timbul ekoran pertemuannya dengan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainuddin.

Katanya beliau tidak akan sesekali melakukan pengkhianatan seperti itu, yang disifatkannya sebagai fitnah.

“Ingin saya tegaskan ia ternyata helah kelompok yang kemaruk kuasa. Fitnah akan dijadikan dalih dan alasan mereka bertapak.

“Saya tidak berkomplot di belakang seperti sesetengah pihak yang lain,” katanya dalam satu kenyataan.

Jelasnya dakwaan komplot tersebut tidak pernah dibangkitkan dalam pertemuan dengan Muhyiddin dan Hamzah dan tidak dibincang dalam parti.

“Ia tidak pernah dibincang dalam KEADILAN atau di peringkat Pakatan Harapan, dan tidak dibangkitkan dalam pertemuan saya dengan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin atau Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainuddin.

“Maka saya membantah sekerasnya dakwaan tersebut,” katanya.

Dakwaan itu timbul susulan pendedahan PKR yang turut diakui Anwar bahawa presiden parti tersebut membuat pertemuan dengan Muhyiddin dan juga Hamzah.

Menurut Anwar, pertemuan dengan Hamzah “baru-baru ini” dibuat untuk membincangkan isu semasa.

Ketua Whip PKR Johari Abdul pula mendedahkan, Anwar juga mengadakan siri pertemuan dengan beberapa pemimpin Perikatan Nasional termasuk Muhyiddin dan pemimpin kerajaan Sarawak.

Katanya, pertemuan dibuat selepas PKR bertekad menolak Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri untuk mengambil alih Putrajaya semula.

Susulan itu, DAP dan Amanah menggesa PKR tidak melakukan sebarang kerjasama dengan Muhyiddin dan Hamzah.

PH sehingga hari ini masih tidak dapat meleraikan kekusutan dalam gabungan itu selepas gagal menamakan calon perdana menteri bagi mengambil alih kerajaan.

Pada hari Sabtu, Dr Mahathir mendedahkan PH menyokong Presiden Warisan Mohd Shafie Apdal yang juga ketua menteri Sabah sebagai calon perdana menteri.

Ia dirancang dan dipersetujui di antara pemimpin Warisan, Amanah, DAP dan pengikut Dr Mahathir tanpa penyertaan pemimpin PKR.

PKR tetap berkeras agar Anwar dinamakan sebagai calon perdana menteri.  – 30 Jun, 2020.


PEMIMPIN ISLAM

BERCAKAP BENAR

LAGI JUJUR

LAGI WARAK

ANWAR IBRAHIM

JUMPA HAMZAH

UNTUK 

KEPENTINGAN

NEGARA  BANGSA

UNTUK ISLAM

UNTUK MELAYU

MASA DEPAN

NEGARA

SAMBIL MINUM

TEH  DAN MAKAN

KUEH PAU

INI TUGAS SUCI

PEMIMPIN ISLAM

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Abam dah TAK lagi main bulakang. Kok ye pon tak kan Hamzah atau Malikol pon Abam nak pisangkan ..lu respek lah sikit ..lu ingat Abam tak de taste ke. Standard Abam koman koman pon bontot macam Saipol atau Rawther.

azam berkata...

Atok jumpa semburit & H2O di langkawi,
Tak pula kau nak kecoh Hisham?