Sabtu, 19 September 2020

ANTI BUMIPUTERA



INI JELAS

DASAR ANTI

BUMIPUTERA

AMIN

MELAYU 

DILARANG

JUAL ARAK

DILARANG JUAL

TIKAM NUMBO

DILARANG BUKA

KELAB MALAM

AMIN

SEMUA BISNES NI

LUBUK DUIT

TAPI MELAYU

DI LARANG

KAH KAH KAH

NAK JUAL 

SAEKOR DATUK

PUN 

KENA TANGKAP

KAH KAH KAH

INI BERAT

BUKAN TIPU

JUAL DENGAN

TIMBANG KILO

AMIN


Polis tahan lelaki tawar gelaran Datuk dari Istana Kelantan

PETALING JAYA – Polis menahan seorang pemuda yang disyaki memperdaya mangsa dengan menawarkan gelaran Datuk dari Istana Kelantan.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal berkata, pihaknya menerima laporan berkenaan kejadian penipuan tawaran gelaran Datuk dari Istana Kelantan pada 20 Oktober lalu.

“Suspek menawarkan gelaran itu dengan bayaran hanya RM20,000 terhadap mangsa seorang yang berusia 58 tahun dan bekerja sebagai pasukan keselamatan.

“Mangsa telah diperkenalkan dengan suspek lelaki warganegara tempatan berusia 32 tahun melalui rakan sejawarnya dalam pasukan keselamatan yang sama,” katanya satu kenyataan.

Menurut Nik Ezanee, pada peringkat awal mangsa enggan menerima tawaran yang meragukan itu tetapi atas pujukan serta desakan daripada rakannya itu mangsa akhirnya bersetuju membuat bayaran secara berperingkat ke dalam akaun suspek selain membayar secara tunai.

Bagaimanapun tambah beliau, lima tahun kemudian iaitu pada 17 September lalu pasukan Ibu Pejabat Kontijen (IPK) Pahang berjaya menahan suspek di Kuantan, Pahang.

“Suspek kemudian diserahkan kepada pihak polis Petaling Jaya.

“Dia direman dua hari serta disiasat di bawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan dan jika disabit bersalah boleh dihukum penjara yang mana tempohnya boleh mencecah lima tahun, atau denda atau kedua-dua.

Kata Nik Ezanee, aemakan rekod lampau mendapati suspek mempunyai 11 rekod jenayah lampau penipuan. 


INI SATU SATU

BISNES CHINA

TAK BOLEH MASUK

KALAU MELAYU

DILARANG 

MACAM 

MANA MELAYU

NAK KAYA

MACAM

VINCENT TAN

KAH KAH KAH

Tiada ulasan: