Khamis, 17 September 2020

KENAPA TRUMPS WAJIB DISOKONG




DEEP STATE
  ATAU 
DAULAH TERPENDAM 
TIDAK SUKA PADA TRUMP
TRUMP DIANGGAP BAHAYA
KEPADA KEPENTINGAN KUASA
IMPERIAL AMERIKA

SEMENJAK MASUK
 KE RUMAH PUTEH NOV 2016
TRUMP TERUS DITIBAI
TERUS DIGASAK
OLEH MEDIA
OLEH DEMOKRAT
OLEH KIRI DAN KANAN

MACAM MACAM KES
DI JALANKAN UNTUK
MENJATUHAKAN TRUMP
KES SEX
KES RASUAH
KES SALAH GUNA KUASA
KES OTAK TRUMPS
DAN DAN DAN
SEMUA GAGAL

TRUMPS MASIH POPULAR
DI KALANGAN KELAS RENDAH
DI KALANGAN KELAS BURUH 
KELAS KANAN KULIT PUTEH


TRUMP SOSOK JUJUR
MAHU BERBAIK DENGAN RUSIA
MAHU KELUAR  DARI TIMUR TENGAH
MAHU UDUR DARI AFHHANISTAN
SEMUA INI DASAR
YANG MENAKUTKAN
KOMPLEK INDUSTRI SENJATA
TANPA PERANG TAKDA NIAGA
TAKDA NIAGA TAK ADA UNTUNG

TRUMP DIGAMBARAKAN
OLEH MEDIA AMERIKA
SEBAGAI BODOH ALANG

LIHAT 
BODOH BODOH ALANG
INI SECARA JUJUR
MENYATAKAN BAHAWA
SEMUA DASAR AMERIKA
DI TIMUR TENGAH
 BUKAN UNTUK MINYAK
TAPI UNTUK
KESELAMATAN ZONIS ISRAEL

TAK ADA MEDIA BERANI LAPOR
KERANA JIKA MEDIA
MAIANKAN KENYATAAN TRUMP INI
MAKA RAKYAT AMERIKA
AKAN BANGUN MARAH
TRUMP AKAN MENANG SEKALI LAGI
BIDEN AKAN HANCUS
AMIN


U.S. is in Middle East ‘to protect Israel’ not for oil, Trump says

Empat hari yang lalu, Donald Trump mengatakan A.S. tidak terlibat di Timur Tengah untuk minyak, tetapi kerana kami "ingin melindungi Israel." Komen-komen itu telah hilang tetapi tidak dilaporkan di akhbar arus perdana.

Trump membuat komen itu semasa tunjuk perasaan di Winston-Salem, N.C. pada 8 September, ketika dia menyombongkan diri mengenai kebebasan tenaga Amerika, yang menurutnya Joe Biden akan merosakkan jika dia mendapat Rumah Putih :

Saya suka bebas tenaga, bukan? Saya pasti kebanyakan anda menyedari ketika anda mengisi tangki di dalam kereta anda, seringkali harganya di bawah dua dolar. Anda mengatakan bagaimana ini berlaku? Terima kasih Presiden Trump! Lihatlah bil elektrik anda dan semua yang lain - orang-orang ini, elektrik anda akan naik empat, lima, enam kali. Perjanjian Baru Hijau ia dipanggil Green Nightmare. Semasa saya menjadi presiden, Amerika akan kekal sebagai pengeluar minyak dan gas asli nombor satu di dunia. Kami akan kekal bebas tenaga. Sepatutnya bertahun-tahun akan datang. Hakikatnya, kita tidak perlu berada di Timur Tengah, selain daripada kita ingin melindungi Israel. Kami sangat baik kepada Israel. Selain itu, kita tidak perlu berada di Timur Tengah. Anda tahu ada masa kita sangat memerlukan minyak, kita tidak memerlukannya lagi. Kami mempunyai lebih dari yang mereka ada, bukankah itu bagus? Setelah bertahun-tahun membina semula negara lain, akhirnya kita membina negara kita.

Barbara Boland dari The American Conservative adalah satu-satunya wartawan yang nampaknya mengambil kenyataan Trump. Tidak ada orang lain yang peduli.

Adakah anda ingat semua hujah mengenai Mengapa kita terlibat dalam banyak konflik di Timur Tengah? Dan mengapa kita akan berperang di Iraq? Dan kedudukan lalai arus perdana adalah kerana minyak. Walaupun kita kehilangan konsesi di Iraq.

Komen-komen oleh Trump, pengacau ini, mengaitkan silsilah analisis panjang dari bayangan pembuat dasar bahawa kami menyerang Iraq untuk menjadikan Israel lebih selamat. Seperti mantan ketua Suruhanjaya 911 yang mengatakan bahawa ancaman terhadap Israel adalah motivasi perang, tetapi itu adalah "ancaman yang tidak berani menyebut namanya." Atau komen Colin Powell bahawa kami masuk ke Iraq kerana Setiausaha Pertahanan membeli argumen nekonservatif "orang ramai JINSA," merujuk kepada kumpulan lobi Israel Institut Yahudi untuk Hal Ehwal Keselamatan Nasional.

Trump menyentuh pemahaman realpolitik yang lebih besar mengenai penciptaan Israel, bahawa ia membantu memupuk kerusuhan di seluruh wilayah. Seperti yang diperingatkan oleh Jabatan Negara bahawa ia akan berlaku, pada tahun 1940-an. Tetapi jangan harap ada orang di media kita mempertimbangkan idea seperti itu .


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Titi, lu sangat gung-ho pasal alam sekitar tp lu pun tahukan Terum tak minat lansung hal2 alam sekitar malah tidak mahu sain piagam climate change dan menentang usul yg melibatkan pencemaran dan climate change. Terum menyangkal kebakaran yg meluas diCalifornia akibat climate change. Lu nak jadi mat alam sekitar tp lu punya hero Terum menyampah ngan mat2 alam sekitar. Habih camne?