Khamis, 31 Disember 2020

SURAT HALAL UNTUK BARANG HARAM

 

SURAT HALAL

UNTUK 

BARAG HARAM

Unknown commented on

 "SURAT JAKIM"

benda alah nih macam nih....kalau keluar sijil untuk daging haram menjadi halal maka pengeluar sijil secara haram di halalkan dengan pengeluaran sijil halal....maksud nya dari haram mudah di halalkan setelah ia diharamkan maka halalkan segera...


eh mana datang dulu halal dulu ke haram yang lebih dulu...tanggung beres! Sebab nya soal anda....HARAM tidak ada sijil tapi HALAL boleh ajer tampal sijil!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Fikir fikir,berapa banyak melayu kena tipu.keselamatan makanan atau haccp ni sekuriti makanan. Ia sbnrnya dah tahap kriminal industri dah ni. Itu semelih tidak nombor tiga. Jual binatang lain declaire binatang lain itu kriminal. Itu belum lagi ubat mayat ke apa bagi tahan daging. Tapi kan,lihat juga lain2 tempat melayu kena tipu. Kenapa nak daftar kawin kena buat kursus kawin?belajar itu bagus,tapi kenapa krna cas?kenapa tak bikin saja poster pasal hukum hakam kawin tampal merata macam poster kobit?

Tanpa Nama berkata...

TT, nak tumpang tanya, sebelum Jakim keluar surat halal, ada buat apa pemeriksaan? Ada pegawai Jakim bertauliah pi sharikat periksa proses? Ada S.O.P. periksa? Jakim boleh beri pencerahan? Saje tanya, jangan marah.

Tanpa Nama berkata...

ni baru la soalan kurun ini

panglimo potaseh berkata...

Duit hasil rasuah & picah amanah ..dgn duit tu di beli makanan haram yang ado chop halal ..ni kira cam no TaT.