Ahad, 18 Julai 2021

KITA INI SUKU BANGSA MELAYU

 



KITA INI 

DARI SALAH

SATU SUKU

BANGSA MELAYU

yeop_sepet commented on

 "CHINA DI YENAN 

DENGAN CHINA

 DI KONG KONG CHINA KE ?"

Org indon indentify themselves as malay,yg duk bwh tempurung tak penah travel je kata bukan. Gua masa kt jakarta om supir taksi mesti tanya aku drp mana,ckp melayu tp muka mix arab melayu,bila aku bgtau drp msia,depa pun oh org melayu.trus sembang bgtau depa pun org melayu sumatera,ada yg melayu sunda.



bila aku tanya sape yg consider melayu,depa bgtau indon tu drp sumatera,jawa barat,sulawesi tu org2 indon consider melayu.jawa tgh smpai jawa timur,org2 jawa org madura dan sect2 lain x ngaku melayu. Depa jeles dah tak pakai baju melayu sbb kesultanan melayu kt sumatera jawa barat abih kene bunuh dgn bloody dutch bastard.


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sebelum ni takde pun malaysia ke indon ke singapore ke.. ini semua projek imperialis.. pecah perintah.. satu nusantara hancur dek penjajah bangsat.. dah jajah tingal pulak taik2 kat sini.. kita kena cuci.. binawe

Jungle man berkata...

Mmglah mereka mengaku melayu mana Indon nak mengaku Indon melayu itu penduduk tanah melayu sebelum perang dunia kedua

Tanpa Nama berkata...

aku mahu ke yapese. sana juga rumpun malay-austronesia.