Sabtu, 26 Februari 2022

BERKHALWAT HARI KE 707

 




KHALWAT KE 707

SABTU  26/2/2022

KITA  MASUK KE HARI 707
BERKHALWAT

ANGKA MASIH TINGGI
KITA WAJIB WASPADA

KELMARIN GEMPA
ADA BEBERAPA BANGUNAN
GOYANG BERKOCAK
GUA DI FAHAMKAN RAMAI
WARGA DI BANGUNAN TINGGI
DI BUKIT BINTANG
KELUAR KE JALAN RAYA

GUA DAPAT PANGGILAN
TALIPON BERTANYA
APAKAH LE CHATEAU
BERGOYANG
KERANA GUA TAK KEMANA2
JAWABNYA : TIDAK
AMIN

HARI KE TIGA 
ASKAR RUSIA MASUK UKRAINE
TETIBA BERITA MUNCUL
PRESIDEN  UKRAINE
NAK BERBINCANG
DENGAN PRESIDEN RUSIA
ZALENSKYY NAK JUMPA PUTIN

BARU SEDAR
AWAL DULU AJAK BINCANG
SOMBONG BODOH
SEKARANG NASI
DAH  BEKERAK
AMIN

PAGI INI HOKKIEN LEMBAB
CUACA MENDUNG
MATAHARI DAH KELUAR
TAPI SINAR TAK SAMPAI LAGI

HOW WOW
DARI BUKIT BERSUARA
YANG LAIN GUA TAK DENGAR

KL & KL SENTRAL
KELIHATAN MURAM
TANPA SINAR MATAHARI

MUNGKIN PANAS
DAN HUJAN PETANG
AMIN

BRO
SENYUM
SENYUM
UNTUK MEMULAKAN
PAGI INI

BRO
KAWAN BAIK BANTU KITA
KAWAN RAPAT FAHAM KITA
KAWAN SEJATI
SENTIASA  SENTIASA DG KITA

BRO
KERANA LU KAWAN GUA
GUA BANYAK KETAWA
GUA KURANG MENAGIS
DAN
SENTIASA SENYUM

BRO
SEMUANYA MUNGKIN
JIKA ADA KAWAN BAIK
YANG TERUS 
SOKONG DAN  BANTU

BRO
SELAGI PERSAHABATAN
ITU TINGGAL DI HATI
KAWAN SEJATI
TAK AKAN BERPISAH
AMIN

LAKUKAN HARI INI
LAKUKAN SEKARANG

SELAMAT BERKHALWAT

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Burung how wow tu jenis parasit. How wow ni selalu bertelur kat sarang gagak. Bila da besar dia blah dan tak campur gagak. Bunyi dia pun tak mcm gagak. Sama mcm tt, dulu namanya buruk, jadi buruan jadi pelarian. Tapi lama2 jadi bersih melonjak naik sejak zaman reformasi. Tt duduk dlm juak2 tu hentam Gomen hentam madey, hentam dollah kaki tidur, hentam najib hentam rosmah hentam malikul sembab hentam menteri lidah kontot dan sokong Anwar.
Bila dia dah femes mula lah dia hentam Anwar pulak. Anwar dah tarikh luput, tak sesuai menumpang lagi. Mesti cari sarang lain. Dan gagak pun ketawa kah kah kah.