Selasa, 21 Jun 2022

TENGOK MUKA EEE INI - GUNA ILMU SEMIOTIK



Saya tak kenal, tak tahu siapa UKSB, kata Reezal Merican

MENTERI Perumahan dan Kerajaan Tempatan Reezal Merican Naina Merican menafikan menerima dana daripada Ultra Kirana Sdn Bhd (UKSB) kerana beliau tidak pernah kenal dan tidak pernah tahu mengenai syarikat itu, lapor Astro Awani.

Beliau membuat penafian itu selepas namanya disebut, dalam perbicaraan kes rasuah bekas timbalan perdana menteri Ahmad Zahid Hamidi minggu lalu, menerima dana politik daripada UKSB.

“Saya nak menyatakan dengan jelas saya tak pernah terima apa-apa dana politik daripada UKSB malahan saya pun tak kenal dan tak pernah tahu pun UKSB sebelum ini sehinggalah sekarang apabila disebut dalam kes.

“Sebagai ahli politik dan sebagai rasa tanggungjawab saya bersedia untuk memberi kerjasama dan keterangan yang diperlukan dan juga terbuka untuk disiasat.

“Saya nak ulangi, saya tak kenal UKSB, saya tak pernah tahu, macam mana saya nak terima sumbangan daripada syarikat yang saya tak pernah kenal?” katanya, dipetik Astro Awani di Kepala Batas.

Selain Reezal, ahli politik yang dinamakan dalam keterangan saksi itu ialah Muhyiddin Yassin, Hishammuddin Hussein, Shafie Apdal, Khairy Jamaluddin, dan Anifah Aman.

Semua menteri dan bekas menteri itu masing-masing menafikan dakwaan mereka menerima dana daripada syarikat berkenaan.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebelum ini memaklumkan akan membuka kertas siasatan terhadap mereka yang didakwa menerima wang daripada UKSB.

Beberapa peguam bagaimanapun mempersoalkan kenapa agensi antirasuah itu baru hendak menyiasat sekarang tetapi tidak sebelum ini, ketika kes terhadap Zahid disiasat semasa Pakatan Harapan mentadbir Putrajaya. – 21 Jun, 2022.

WOIT

TENGOK BETUL2

MUKA EEE INI 

AMIN

 GUNA SADIKIT 

ILMU SEMIOTOK

KAH KAH KAH

TENGOK MATANYA

LIHAT GIGINYA

JELING

SENYUM SINIS

PENUH AUTA EEE

AMIN

SAPA LU LEBIH

PERCAYA

AMIN

EEE LEGAM INI

ATAU CHINA APEK

TUKANG JUAL VISA

BAWA MASUK

CHINA MERAH

UNTUK BUAT

KACAU 

DI TANAH MELAYU

AMIN

TENGOK RAPI2

TENGOK LAMA2

BOLEH PERCAYA

KE PENAFIAN

 EEE LEGAM INI

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: