Selasa, 18 Oktober 2022

TIPU MELAYU GUNA ISLAM


TIPU MELAYU

GUNA ISLAM

AMIN

Unknown commented on 
"JANGANG TIPU ISLANG"

Agama hanya alat untuk menipu umat, dah sah tak payah dolak dalik tuduh sini sana, dulu kata nak buat RUU Islang, apa jadi, kawah penuh semua diam, bila kawah kosong mula balik ulang tayang cerita sama, demi mertabat demi mempertahankan agama kah kah kah woit agama tak payah engkau atau sesiapa bungkus kepala pertahankan pun,


 selama beribu tahun dah berkembang tak payah terima kasih saja, perbaiki diri dulu, cermin diri dulu, adakah aku sempurna ? Tanya diri dulu boleh tak??? Kah kah kah semua pakat pakat nak tipu Melayu, semua 0ajat nak tipu Islang, Cina India kadazan Murut sudah tipu sebeb agama berbeza amin kah kah kah mereka pun tak mahu dengar cerita 72 ketat padat lagi

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku cukup Syiok baca komen komen bab tipu melayu guna igama nih.... Kah kah dulu masa aku kecik aku rajin dengar perkataan fiksyen, terutamanya fiksyen sains... Bila dah besor aku dengor lagi bab fiksyen ni... Kali ni legal fiction... Aku nak tanya la .... Agama ni termasuk kategori fiction saja atau legal fiction? Aku nak tanya lagi... Tohang ni fiction ka legal fiction? Aku nak tanya lagi ni... 72 ketat sendat tu fiction atau legal fiction? Lagi aku nak tanya.... TT ni fiction ka legal fiction? Kah kah kah...

panglimo potaseh berkata...

Yang kena tipu dgn igama hanya oram Melayu ..bermula di sekolah cikgu telah mengarabkan generasi masa depan Melayu ..anak pompuan Melayu dah mula bersukan dgn pakaian beribai-ribai ..kahkahkah ..lebih besar dosa kok nampak alor puki dari mengsakau duit rakyat biliyun-biliyun ..

Tanpa Nama berkata...

Melayu tipu Melayu, bukan Melayu pun tipu Melayu, itulah nasib bangsa Melayu yang boleh diperbodohkan. Semasa jadi pembangkang dulu gegak gempita RUU355, ceramah dimana-mana RUU355 tidak ketinggalan sehingga buat perhimpunan. ustaz yang mengajar disurau dan masjid pun tak lepas peluang mengulasnya. Heboh sana heboh sini sehingga Banjaran Titiwangsa pun boleh runtuh. Tapi bila dah ada kuasa RUU355 dah hanyut kelaut. Guna agama untuk kepentingan dunia.