Isnin, 27 Mac 2023

CARA NAK TUTUP KEMALUAN



Arab Saudi minta Anwar lanjut tempoh lawatan, kata setiausaha politik PM

KERAJAN Arab Saudi meminta Perdana Menteri Anwar Ibrahim untuk melanjutkan tempoh lawatan rasmi ke negara itu baru-baru ini bagi menyusun pertemuan antara beliau dan pemimpin negara berkenaan.

Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri Ahmad Farhan Fauzi yang menjelaskan perkara itu berkata Anwar bagaimanapun terpaksa menolak permintaan berkenaan secara baik kerana beliau dijadualkan hadir ke majlis berbuka puasa bersama Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.

Selain itu katanya perdana menteri juga dijadualkan mengadakan kunjungan rasmi ke Phnom Penh, Kemboja esok seterusnya ke Hainan dan Beijing, China pada Rabu untuk bertemu dengan Presiden China, Xi Jinping dan rakan sejawatnya, Li Qiang. 

“Saya mengambil maklum terhadap suara daripada beberapa pihak berkepentingan yang sengaja mempolitikkan isu berkenaan lawatan rasmi perdana menteri ke Arab Saudi baru-baru ini.

“Saya menggesa kepada pihak yang kekontangan modal dan bankrap isu untuk menghentikan polemik ini dan bersama mendukung usaha serta upaya Kerajaan Perpaduan dalam memperkukuh imej Malaysia selain memantapkan kerjasama dan hubungan luar negara,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Ahmad Farhan berkata lawatan berkenaan yang diisi dengan jadual padat dan tersusun, sangat berhasil antara lain dalam memperkukuh hubungan Putrajaya-Riyadh meskipun terdapat dakwaan sesetengah pihak lawatan rasmi perdana menteri ke Arab Saudi dari 22 hingga 24 Mac lepas, adalah gagal dan membazirkan wang rakyat.

Beliau berkata lawatan ke negara Timur Tengah itu yang diadakan dalam tempoh singkat setelah Anwar dilantik sebagai perdana menteri ke-10 menyaksikan pemimpin negara itu mengadakan pertemuan dengan Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) dan badan Liga Muslim Dunia.

Katanya Anwar juga menyaksikan beberapa pemeteraian Memorandum Persefahaman (MoU) penting melibatkan lapangan perniagaan dan industri, menekuni beberapa permasalahan mendesak yang merundung dunia Arab dan Islam, selain menyantuni komuniti serta mahasiswa Malaysia di Arab Saudi. – Bernama, 26 Mac, 2023.

WOIT

APO NAK BALIK

ARI NI

BALEEK LUSO

LEH JUMPO

ANAK RAJO

KAH KAH  KAH

APAKAH BERITA INI

SATU CARA NAK

TUTUP MALU

KERANA KENA

KECING ARAB

KAH KAH KAH

WOIT

SAPA TAK

PERCAYA

MAKLUMAT INI

SILA TANYA

PUTERA MBS

SENDIRI

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: