Jumaat, 28 April 2023

BUKA KANG KANG DAPAT PROJEK EXCO MELAKA



Exco Melaka teliti tindakan terhadap penyebar fitnah


EXCO Kanan Perumahan, Kerajaan Tempatan, Saliran, Perubahan Iklim dan Pengurusan Bencana Melaka Rais Yasin sedang meneliti tindakan yang boleh diambil terhadap mana-mana pihak menyebar fitnah berkaitan dakwaan skandal seks dengan wanita membabitkan diri beliau.

Beliau yang juga timbalan pengerusi Badan Perhubungan Umno Melaka tanpa menyebut tindakan akan diambilnya berkata, langkah itu sebagai mempertahankan maruah diri dan keluarga daripada terus dikaitkan dengan perkara tersebut.

“Saya anggap ini sebagai pertuduhan yang direka cipta memang betul-betul untuk menjatuhkan saya. Tetapi barang mahu (perlu) diingat, kepada sesiapa yang mereka cipta (dakwaan) ini, saya juga akan meneliti dan melihat bagaimana untuk saya mempertahankan diri saya dan mempertahankan maruah saya dan juga keluarga,” katanya kepada pemberita selepas meninjau Pasar Besar Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) di Bachang, Melaka hari ini.

Mengulas tindakan sebuah badan bukan kerajaan (NGO) yang dikatakan akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini berkaitan dakwaan rasuah seks sebagaimana ditularkan dalam tangkap layar aplikasi WhatsApp itu, Rais berkata beliau sedia dipanggil pihak berkuasa terbabit selepas ini.

“Insya-Allah kalau ada siasatan oleh pihak berkuasa saya akan beri kerjasama dengan penuh kerana saya kenal diri saya. Saya tidak melakukan apa-apa seperti yang dituduh dalam perbualan WhatsApp itu,” katanya.

Sementara itu, Pengarah SPRM Melaka Mohd Shahril Che Saad ketika dihubungi pemberita mengesahkan menerima laporan berhubung dakwaan seorang exco kerajaan negeri itu terlibat dengan rasuah seks sebagai alasan untuk mendapatkan projek kerajaan. – Bernama, 27 April 2023.

KITA TENGOK

APA AKHIRNYA

SKANDAL EXCO

GILA BURIT INI

AMIN

APAKAH INI FITNAH

ATAU INI CARA

NAK CARI 

JALAN KELUAR

AMIN

KITA LIHAT 

APAKAH AZAM BAKI

AKAN BERTINDAK

SEPERTI DIA

BERTINDAK DLM

KES XMB PERLIS

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: