Ahad, 28 Mei 2023

AFIDAVIT GONCANG AKIDAH


Siapa masih berdegil, saya tidak teragak-agak saman – Syahredzan

KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen Bangi, Syahredzan Johan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap penyokong Perikatan Nasional (PN) terutamanya Pas yang memfitnahnya berhubung isu kalimah Allah.

Setiausaha Politik kepada veteran DAP, Lim Kit Siang memberitahu, mana-mana pihak yang masih berdegil dan terus memfitnahnya, mereka akan berdepan risiko disaman.

“Dalam beberapa hari ini, penyokong Pas-PN yang padam/tarikbalik/mohon maaf hantaran yang memfitnah saya.

“Siapa yang masih berdegil, saya tidak akan teragak-agak untuk saman.

“Sudah-sudahlah tu fitnah saya. Sebelum kempen, masa kempen dan sekarang enam bulan lepas saya dipilih pun,” ciapnya di akaun Twitternya, hari ini.

Sebelum ini, media melaporkan Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hassan ketika sidang media di Parlimen mempersoal antara hujah digunakan Jill Ireland menggunakan tiga afidavit yang didakwa mewakili keseluruhan umat Islam di negara ini.

Beliau berkata, tiga afidavit itu masing-masing dikemuka Naib Pengerusi DAP Perak merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tebing Tinggi, Dr Abdul Aziz Bari; Ahli Parlimen Bangi, Syahredzan Johan dan Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang juga pensyarah Universiti Malaya, Dr Azmi Sharom.

“Adakah tiga orang yang membuat afidavit menyokong permohonan Jill Ireland ini mengatasi kuasa Majlis Agama Islam negeri? Itu kita persoalkan. Sekurang-kurangnya tiga Majlis Agama Islam (Selangor, Johor dan Kedah),” kata Takiyuddin. –

WOIT

SILA SEBRAKAN

AFFIDAVIT ITU

AMIN

MESTI HUJAH

HEBAT

KAH  KAH KAH

RETARAD BOLEH

KALAH

KAH KAH KAH

BOLEH GONCANG

AKIDAH HINGGA

PANCUT

KAH KAH KAH

KHALAS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

.Kalau diri rasa selesa jadi bangang kenapa nak jadi cerdik

Dalam menghadapi PRN 6 negeri, naratif sonsang UMNo yang menyeru kepada menyokong dan mendokong Aljub, PKR dan DAPig terus di dendangkan. Tengok la siapa yang mendendangkannya.

Kepimpinan UMNO langsung tidak mendengar keluh kesah ahli dan rakyat yang mahukan penjelasan apakah ameno sudah boleh menerima politik liberal, isu Kalimah suci, isu murtad Lina Joy, hak kesamaan kaum dan agama, hak kesamaan gender, perjuangan LGBT dan lain lain yang terang bertentangan dengan roh dan semangat perjuangan parti selama ini.

No UMno No DAP

Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Bodo le hang TT,hang nak hidup ikut Kitab Alistair Crowley lu punyer suke la. Tp bila lu plak nganjingbkutuk org yg nak idiot ikut Kitab Islam,tu lu sudah bikin silap.u silap ingat Kita nie boleh duduk diam je lu punyer mulut lu punyer giler.giler kami nak letak Mana??? Hippie tua bodoh lu nie. Mana zmn dah lu nie, generasi lu byk yg dah mati dah pun.