Selasa, 23 Mei 2023

MEDIA BUAT PUKEE MAK SEKALI LAGI


Anak bekas PM disiasat berkait kes ubah wang haram


SURUHANAJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memanggil anak bekas perdana menteri untuk disoal siasat di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 (Amla).

Utusan Malaysia melaporkan beliau dipanggil untuk disoal siasat dua kali iaitu pada 10 pagi semalam di ibu pejabat SPRM di Putrajaya dan sekali lagi awal pagi ini.

Dalam perkembangan lain akhbar harian Melayu juga melaporkan SPRM tidak memanggil bekas menteri kanan dan ahli perniagaan bergelar “Tan Sri” untuk siasatan lanjut.

Mereka pertama kali dipanggil minggu lalu kerana didakwa menggelapkan wang lebih RM2.3 bilion dana negara.

Sumber itu berkata SPRM masih mengkaji dokumen berkaitan pembelian dan pemilikan saham syarikat tersenarai. Syarikat itu dipercayai diketuai oleh ahli perniagaan itu.

“SPRM masih menyiasat aset kedua-dua mereka untuk mengetahui sama ada dibeli menggunakan dana yang digelapkan ini,” kata sumber itu seperti yang dipetik akhbar itu.

Minggu lalu Ketua Pesuruhjaya SPRM Azam Baki mengesahkan siasatan di bawah Akta SPRM 2009 dan undang-undang pengubahan wang haram sedang dijalankan.

Siasatan itu dipercayai untuk meneliti pemerolehan aset oleh ahli perniagaan “Tan Sri” dan bekas menteri kanan itu dipercayai berjumlah berbilion ringgit.

Sumber itu juga berkata SPRM merekodkan kenyataan daripada 14 saksi sejak beberapa minggu lalu berhubung dokumen dalam kebocoran Kertas Pandora. – 23 Mei, 2023.

PM ERTINYA

PUKEE MAK

KAH KAH KAH

WOIT 

ANAK PUKEE MAK

MANA ?

AMIN

ANAK MADEY

ANAK PAK LAH

ANAK HUSIN ON

ANAK RAZAK

ANAK NAJIB

ANAK MUHYIDIN

ATAU

ANAK ROSMAH

KAH KAH KAH

MEDIA PUKEE MAK

BUAT RAMAI KENA

SAKIT JANTUNG

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: