Khamis, 21 Mac 2024

MENTERU SUP TULANG BABI MADANI





King Sing, 

bagi orang Islam

 kalimah Allah 

jangan main-main –

 Veteran UMNO
KUALA LUMPUR – Pelantikan Presiden Parti Demokratik Progressif (PDP),  Tiong King Sing Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya adalah satu kesilapan besar kerana beliau gagal memahami kepelbagaian adat resam, budaya dan agama dalam negara yang perlu saling dihormati.

Sebagai menteri yang memegang portfolio budaya, King Sing sepatutnya faham isu kalimah Allah pada stoking yang tercetus baru-baru ini telah menyentuh sensitiviti agama Islam, kata veteran UMNO, Datuk Mustapha Yaakub.

“Dia adalah menteri tidak bijak yang tidak layak jadi menteri. Menteri pelancongan sepatutnya faham tentang adat resam budaya setiap kaum di negara ini yang menjadi tarikan pelancong luar.

“Dia tidak boleh cakap begitu (tidak boleh cakap isu kalimah Allah isu perkauman).

“Masjid, tokong, itu rumah ibadat yang dalam masa yang sama objek wisata yang boleh menarik pelancong ke negara ini. Ini adalah kesilapan terbesar Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri kerana lantik King Sing jadi menteri pelancongan,” katanya kepada MalaysiaGazette.

Terdahulu, King Sing menuduh Ketua Pemuda UMNO Dr. Muhammad Akmal Saleh menggunakan platform sayap parti itu untuk mengejar agenda peribadi dengan menunggang isu kalimah Allah.

HAJAR HAJAR

HAJAR LAGI

KAH KAH KAH

MELAYU ISLAM

MARAH DAHNI

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: