Selasa, 20 Ogos 2024

ANWAR TERUS DI CERCA


PM kecewa dirinya, Kerajaan Perpaduan berterusan ditohmah, dicerca

JOHOR BAHRU:Anwar Ibrahim melahirkan kekecewaan susulan segelintir pihak di negara ini terus mencerca dan membuat pelbagai tohmahan terhadapnya dan Kerajaan Perpaduan.

Perdana Menteri berkata, setiap langkah dan tindakan yang dibuat turut diperkecil dan diperlekehkan seolah-olah tiada manfaat diperoleh rakyat di negara ini.

"Saya tiada masalah termasuk di Johor, jika ada mana-mana Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) atau EXCO beri teguran, saya terima.

"Namun, sikap mengaibkan, mencerca dan memperlekeh apa yang (beliau, Kerajaan Perpaduan) dilakukan secara berterusan termasuk ganjaran penjawat awam, seakan tidak pernah berkesudahan.

"Padahal pelarasan gaji penjawat awam diumumkan selepas pengiraan teliti dibuat, dan kenaikan ini kepada kakitangan pendapatan rendah antara RM2,000 hingga RM2,500, supaya pendapatan kakitangan rendah dan tinggi tidak terlalu melebar.

"Janganlah kufur nikmat. Janganlah ekonomi baik tak syukur, naik gaji tak syukur, negara aman pun tak bersyukur," katanya berucap pada penutup Program Madani Rakyat Zon Selatan 2024 di Universiti Teknologi Malaysia (UTM), di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Anwar yang juga Menteri Kewangan berkata, pelbagai tohmahan dan cercaan melampau turut dilempar terhadapnya termasuk mendakwa kononnya menjadi tali barut Israel, Amerika Syarikat dan DAP.

"Apa yang ditohmah dan didengar di luar sudah keterlaluan. Padahal saya berkerja dalam satu pasukan dalam gabungan Kerajaan Perpaduan.

"Islam tetap agama rasmi Persekutuan, hak Bumiputera terus dipertahankan dan Raja-Raja Melayu terus kekal.

"Kerajaan Perpaduan tak pernah ubah prinsip ini. Oleh itu, jangan dengar tohmahan dan cercaan jahat di luar yang bertujuan hanya mahu memfitnah.

"Biarlah mereka ini menjerit dan melalak kerana dalam dunia politik memang ramai pembelit, politik hasad dengki dan cemburu. Gunakan kebebasan kewarasan akal fikiran," katanya.


WOIT

KAH  KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

AMIN

TEPAT PUN

KENA MAKI HAMUN

AMIN

MAIN BONTOT

JADI  IMAM

CAKAP HAL ISLAM

AMIN

JUAL NEGARA

PADA ZIONIS

AMIN

JANJI MOHONG

BUKAK MULUT

MOHONG

AMIN

SEBAB ITU MELAYU

PUKIMAK KAN

ANWAR IBRAHIM

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: