Rabu, 7 Ogos 2024

BEBASKAN KETUM DARI PENJARA BAGINDA QUEEN




Anggota PGA antara 9 ditahan disyaki proses ketum
PETALING JAYA: Anggota polis dari Markas Briged Tengah Pasukan Gerakan Am (PGA) antara sembilan ditahan kerana disyaki terbabit kegiatan memproses air ketum semalam.

Ketua Polis Selangor,  Hussein Omar Khan berkata selain anggota berkenaan, baki yang ditahan membabitkan dua orang awam dan enam warga asing.

Beliau berkata, mereka ditahan dalam serbuan dilakukan sepasukan pegawai dan anggota dari Bukit Aman di Markas Briged Tengah di Cheras dekat sini sekitar jam 1 pagi.

Hasil serbuan, katanya polis merampas sembilan liter cecair dipercayai air ketum dianggarkan bernilai RM200.

"Anggota polis terbabit kini direman sehingga esok untuk siasatan mengikut Seksyen 30(3) Akta Racun 1952, manakala dua orang awam yang ditahan bersamanya direman sehari.

"Enam suspek warga asing dalam kes itu pula direman sehingga Jumaat ini selain ditahan reman 14 hari mengikut Akta Imigresen 1959/1963," katanya katanya ketika sidang media di Balai Polis Ara Damansara di sini, hari ini.

Ditanya sama ada anggota berkenaan menggunakan kediaman dalam Markas Bridged PGA itu bagi memproses bahan terlarang itu atau sebagai pusat edaran, Hussein berkata siasatan lanjut masih dijalankan.

Terdahulu, tular mengenai tangkapan seorang anggota polis sokongan PGA di Cheras yang didakwa terbabit kegiatan memproses air ketum dalam markas terbabit.

JANGAN JADIKAN

KETUM PUNCA

JENAYAH

AMIN

KETUM ADALAH

MINUMAN BIASA

UNTUK TENAGA

AMIN

JANGAN PENJARA

KETUM DENGAN

UNDANG UNDANG

BAGINDA QUEEN

KHALAS

Tiada ulasan: