Rabu, 28 Ogos 2024

IKUT CARA JEBAT


IKUT CARA 

JEBAT

AMIN

 ADIL DISOKONG

ZALIM DIBELASAH

KHALAS

Unknown commented on
 "JEBAT SOSOK REVOLUSINER"

Wow baru sekarang nama Jebat jadi popular, dulu tak mahu nama Jebat tulah kata orang-orang tua, sekarang semakin popular semakin kerana baru sedar, kesedaran terlambat sangat apabila semua sudah diambil semua sudah disapu semua dikontrak kepada anak beranak, semua pihak miliki dipindahkan kepada kroni-kroni kah kah kah baru sedar tinggal hutang banyak saja woit kah kah kah

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sedar ok subahat jgn perjuangan kebenaran berterusan terbaik x d dkenakan akta hasutan

Tanpa Nama berkata...

Selamat kah jika Muhyiddin jadi PM jika buta huruf tentang perundangan dan syok sendiri dikelilingi dungu2?

Kita tanya pendapat Budak Tadika PASTI je.

A. Ini dari muka depan Berita Harian hari ini:

Sebab Muhyiddin dituduh menghasut.

Tan Sri Muhyiddin didakwa melakukan kesalahan menghasut diFELDA Perasu diGua Musang antara jam 10.30 hingga 11.50 malam pada 14 Ogos lalu dengan menyebut perkataan berikut:

“Saya nak ceritakan mungkin orang Nenggiri tak ingat. Saya waktu itu sekali lagi diberikan sokongan ada 115 Ahli Parlimen yang sokong saya.

Ikut Perlembagaan kalau saya sebagai Ahli Parlimen ada dapat 114, campur saya Muhyiddin Yassin ada satu Parlimen jadi 115. Kerusi Parlimen 222. Kalau bahagi 2 berapa? 111…kalau dapat lebih 1 dia boleh bentuk kerajaan. Tapi saya dapat 115. Kalau ikut kiraan Perlembagaan saya sudah ada jumlah yang lebih daripada mencukupi untuk jadi Perdana Menteri. İni bukan nak mengungkit but it’s a record of history.
Tapi entah macam mana Yang DiPertuan Agong waktu itu tak ajak jemput saya pergi Istana angkat sumpah. Siapa Yang DiPertuan Agong dulu? Faham dah lah eh. Kita tak nak cerita apa-apa buruk eh tapi yang itu bagi saya agak luar biasa…tapi takpe lah. Maka lepas itu terbentuklah kerajaan Perpaduan…sekarang ni kita panggil kerajaan Madanon”

B. Kenapa Bapok Dungu BERSATU, Razali itu terpaksa beri alasan bodoh bukan loyar yang semua MP yang sign SD 115 itu ada klausa terbatal semua perjanjian yang ditandatangani sebelum PRU15?

Ini kerana Bapok Dungu ini tahu SD 10 MP BN tak guna dan tak bernilai satu sen pun kerana MP2 BN dah sign 3 aku janji dengan Pengerusi BN didepan Persuruhanjaya Sumpah lengkap dengan bukti video semasa sign terima Surat Watikah Calon PRU15 BN. Aku2 janji yang perkasakan Akta Anti-Lompat.

C. Budak Tadika PASTI pun boleh rumus byk benda yang defect dari segi perundangan:
– Keabsahan SD 10 MP BN
– ⁠Keabsahan SD sokong Abah sendiri konon terbatal aku2 janji BN sebelum PRU15 kerana Abah adalah non-party kepada semua perjanjian BN itu. Yg boleh batal adalah Pengerusi BN dan MP sendiri.
– ⁠Keabsahan majoriti Abah seperti dia dakwa telah perolehi 115.

D. Budak Tadika PASTI tak perlu pun merujuk peruntukan Perlembagaan mengenai kuasa dan wawana budi bicara YDPA dan MRR dengan rujukan nasihat AG, Ketua Hakim, KSN dan Pakar2 Perlembagaan menentukan keabsahan sebarang majoriti unuk dilantik PM.

E. Budak Tadika PASTI boleh bersetuju dengan TPM terdapat isu gila talak jawatan PM hingga terlebih syok sendiri tak penting keabsahan dan perundangan. Malah Pengarah Komunikasi Lokman Adam memberi analoji terbaik syarat perundangan Muafakat Nasional hidup semula: Muhyiddin bawak balik Menantu dan Muhyiddin boleh bezakan bekas bini orang.

F. Jika Muhyiddin boleh menganjing kerajaan Madanon, dia terlupa nak sebut jugak dia berangau kerajaaan luar biasa Nika Gee Siew Yew.

G. Rumusan buang fakta salah, aniaya dan pendakwaan terpilih, betul lah tinggal hasutan kepada Walaun2 untuk pertikai kuasa dan budibicara YDPA dan hina institusi Raja jadi seperti Amanat Hadi.