Ahad, 21 April 2013

LAGI BUKTI SPR MERANCANG UNTUK MENIPU



INI BUKTI TERPAMPANG


KUANTAN: PAS Pahang memohon penjelasan Suruhan Jaya Pilihan Raya (SPR) berhubung satu nama dengan tarikh lahir sama wujud di tiga lokaliti mengundi saling berhampiran di Kuantan.

Menurut Mereka, nama tersebut Ab Rapar bin Awang dengan tarikh lahir 15 Julai 1949, muncul sebanyak tiga kali dengan tiga nombor kad pengenalan yang sedikit berbeza di tiga lokasi mengundi berlainan.

Abd Rapar bin Awang yang pertama dengan kad pengenalan 490715-06-5161 / 5028182 adalah seorang pengundi di kawasan DUN Semambu dan Parlimen Indera Mahkota.


Abd Rapar bin Awang yang kedua dengan kad pengenalan 490715-06-5233 / 2208163 adalah seorang pengundi di DUN Beserah dan Parlimen Indera Mahkota.

Abd Rapar bin Awang yang ketiga dengan kad pengenalan 490715-06-5137 / 3878313 adalah seorang pengundi di DUN Sungai Lembing dan Parlimen Paya Besar.

Menurut mereka, dengan kad pengenalan yang sedikit berbeza, tarikh lahir yang serupa dan nama yang serupa dan menjadi pengundi di tiga lokasi berlainan di Kuantan menimbulkan persoalan adakah ketiga-tiga Abd Rapar bin Awang adalah orang yang berbeza atau orang yang sama.

“Penemuan-penemuan yang meragukan sebegini cukup mencalar imej SPR dan menambahkan persepsi rakyat terhadap ketelusan PRU13 kali ini," kata Pesuruhjaya PAS Pahang Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Baru-baru ini juga, Projek Analisis Daftar Pemilih Malaysia (Merap) mendedahkan bahawa di Kedah, Kelantan, Pahang dan Terengganu mempunyai bilangan pengundi yang ramai berkongsi nama yang sama, termasuk 900 bernama 'Fatimah Ismail'.


Daripada jumlah ini, terdapat 14 contoh 'Fatimah Ismail' berkongsi tarikh hari lahir yang sama, dan 10 daripadanya juga mempunyai kad pengenalan yang dikeluarkan di negeri yang sama.

"Bayangkan dua orang yang bernama 'Ismail' yang mempunyai anak perempuan mereka dilahirkan pada hari yang sama dan menamakan mereka 'Fatimah', dan ianya di kampung yang sama," kata penolong penyelidik Merap, Lee Wee Tak.

Turut menjadi persoalan adakah penggunaan dakwat kekal di PRU13 dapat menghalang para pengundi mengundi lebih sekali.
Daripada jumlah ini, terdapat 14 contoh 'Fatimah Ismail' berkongsi tarikh hari lahir yang sama, dan 10 daripadanya juga mempunyai kad pengenalan yang dikeluarkan di negeri yang sama.

"Bayangkan dua orang yang bernama 'Ismail' yang mempunyai anak perempuan mereka dilahirkan pada hari yang sama dan menamakan mereka 'Fatimah', dan ianya di kampung yang sama," kata penolong penyelidik Merap, Lee Wee Tak.

Turut menjadi persoalan adakah penggunaan dakwat kekal di PRU13 dapat menghalang para pengundi mengundi lebih sekali.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
woit... ADA LAGI YANG TAK CAYA SPR MENIPU?... kah kah kah..

kah kah kah... ADA LAGI YANG TAK CAYA JABATAN PENDAFTARAN NEGARA PUN SAMA MENIPU?...kah kah kah

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... NANTI DIKATAKAN INI KESILAPAN TEKNIKAL.... kah kah kah..

woit.... ASIK ASIK  KESILAPAN TEKNIKAL .... kah kah kah..

kah kah kah... BILA NAK KESILAPAN MEKENIKAL?.... kah kah kah
.

---------

14 ulasan:

Awanama berkata...

Spr anjing......

Awanama berkata...

Kalau mcmni, parti tong taik pun boleh menang. Dhlah dgn pengundi hantu, warga asing yg melambak2 kt Msia ni.BN kalau nak menang undi melebihi jumlah penduduk Malaysia pun boleh.

Awanama berkata...

mampus lah....camna Pakatan Rakyat nak menang?

TT harus lah check senarai pengundi....kalau tak check tipu besar oleh BN.

Babi punya SPR...babi punya BN/UMNO!!!!

jalil berkata...

SPR harus dimaklumkan jika ada keraguan atau apa apa yg difikirkan meragukan, jgn memenjadikan modal politik, meluat/??

Awanama berkata...

Hahaha...TT kesilapan mekanikal tak ada tapi kalau kesilapan elektrikal tentu ada...asyik BLACKOUT sj kalau BN nk terlungkup...buat kerja dlm gelap seludup peti undi masuk...

Awanama berkata...

Jangan risau, dakwat kekal kan ada.

Insya Allah semua lancar.

Sangka baik amalan Islam.
Sangka Buruk mainan syaiton.

Awanama berkata...

macam-macam ada

DIDI KOTA BELUD berkata...

SPR ITU BUKAN STACY PURPLE RAIN......SPR ITU BUKAN STATISTIK PENGREDAN RAMUAN....SPR ITU BUKAN SURHANJAYA PILIHANRAYA....SPR ITU SEBENARNYA IALAH SYAITOOOONN PENYEDAPPPPP RASAAAAAAAAA...sedap je rakyat dengar penjelasan eh.hehehheee........dibodoh bodoh nyerrr je kite yerrrr.....spr spr...simulator penyedap resmeh juga pun bolehhhhhhhh......

Awanama berkata...

Admin pandai bukti2 cuba try bukti CEC DAP dirancang LGE gila kuasa sampai hak ahli diketepikan. Lepas pru nnt, DAP akan diharamkan juga. Time tu jgn salahkan sapa-sapa yaaaa....kita lihat sapa yg kena.

Awanama berkata...

Itu lah saya. Saya ada beberapa klon. Satu yang baik pakai serban. Satu yang jahat hentam betina dan jantan. Satu yang enterprising, jual kalimah Allah untuk tampung kos PRU13.

Tuan jika cari lagi akan jumpa nama saya di Kelantan, Terengganu dan diLondon.

Awanama berkata...

Anon 1:17 bengong umnoporno otak taik dan penghianat bangsa malysia sibuk pasal bukti,pak cik tanam padi d sabak bernam pun bershukur bulan tak payah bayar bil air kalau bayar pun paling banyak 2hinggit katanya kalau zaman BN perintah selangor mana bole mimpi air free bengong puak2 umno n Bn ni

Awanama berkata...

Salam Bro TT,

Jika kita masukkan no kp yang kedua-dan ketiga kat:

https://www.myidentity.gov.my/myidentity/public/registration/checkIcNumber.action

Kita dapati, Kad pengenalan tersebut ada masalah. Hanya No k/p yang pertama sahaja yang original...

FYI sahaja , jangan publish..

MatBom berkata...

dah tau pencuri masuk rumah bersangka baik la kamu..tgok apa jadi..bodoh berul

Awanama berkata...

MatBom 12:07 PTG;
pencuri masuk rumah,
bersangka baik la kamu..
pencuri tu bukan nak mencuri...
tak, sumpah malaon tu tak mencuri...
malaon tu cuma samun dan belasah warga emas dalam rumah tu je!
tak pecaya?
aisey, nak tanya ong ai sam 53thn, dah arwah pulak!
ok, tanya kamariah awang 55thn warga emas di felda jengka...
(walaupun makcik pakcik felda sndiri mungkin tak pecaye sbb Kera UMNgOk-BoNgok hari2 bagitau depa guna tv3suku 1malaysia ni selamat!)

-average joe-
klakka-la.blogspot