Selasa, 7 Mei 2013

BERITA SEDIH UNTUK KITA SEMUA


BERITA SEDIH UNTUK KITA SEMUA
gambar dibawah dari syria
makam sahabat nabi telah dirosakkan

hujr ibn adi ialah sahabat nabi
makamnya  di luar kota damascus
kini telah digali kembali
oleh orang orang jahat
yang mengakui diri mereka sebagai pejuang islam
tidak diketahui mayatnya
telah dibawa ke mana

bani rasionalis
bani agamawan yang jujur
bani  pemikir
bani manusia
tidak melakukan kerja sejahat ini
atas nama apa pun
tidak atas agama
tidak atas nama bangsa

kuburan adalah tanda
kita yang hidup memberi penghormatan
pada yang telah wafat

kuburan di pengerang kita pertahankan
kuburan si jebat  di pertahankan
semua adalah ingatan kolektif kita bersama
ingatab yang mebina negara bangsa
yang menjadikan kita ini kita

makam hujar ibn adi ini
adalah ingatan kolektif untuk umat islam
adalah ingatan kolektif untuk umat manusia
adalah ingatan ketamadunan anak semua bangsa

MAKAM HUJR IBN ADI
DI ADRA
40 KILOMETER DARI DAMASCUS

“Hujr ibn‘Adi was a pious companion of the Prophet (PBUH) and played a vital role in the correction of the Ummah.”- AbulA’ala al-Maududi.


hujr ibn adi sahabat nabi yang penyokong ali ibn abi talib. hujr menentang kezaliman. hujar menentang penindasan.
hujr adalah kita yang bangun berjuang menentang sunnah al rasuah.
------------

20 ulasan:

Awanama berkata...

Itulah perangai wahabi al-iblis...

Awanama berkata...

aik..bau syiah je TT...

Awanama berkata...

Rasanya spr sedia ada perlu dirombak jika tidak dpt kepercayaan awam dan perlu digantikan dgn yg baru...

Referee perlu adil barulah dua2 pihak berpuas hati samada kalah atau menang...

Ini tidak, cuba lihat media utama negara, dakwat kekal yg x kekal dsbnya...

Pro Rakyat berkata...

Sini ada link video 2 beg undi dicampak dari helikopterhttp://kingofgoblok.blogspot.com/2013/05/kantoi-lagi-video-helicopter-bawa-2.html

Putra IJ80 berkata...

x ramai yg meratapi apa lagi menunjukan kemarahan atas kejadian ini smue...

Coz pautan hati sesama Islam sudah x ada,ibarat cubit peha kanan peha kiri sudah x terasa sama...

Dek merasa kemanisan hidup berkiblatkan wang ringgit harta dunia...

Kesan pendidikan yg menular "Agama dan Politik" benda yg x der kaitan antara satu dgn nya.....

Akhir nya Islam di himpit di hina...

Sperti Skg..yg.MAMPU kita HANYA berdoa....

Sdy...

Awanama berkata...

aku nak tanya apa beza cina mca dan cina dap dan apa beza melayu umno dan melayu pas?

Awanama berkata...

jgn bawak masuk politik arab laa.. org melayu ni dgn isu politik negara sendiri pun dh pening meroyan, apatah lg cerita politik orang arab syia-sunni yang berakar smnjak 1000 thun dulu.. still, aku ttp mahu menentang pengaruh ahlussunnahwalrasuah yg disuburkan oleh fatulbari.. ini makkhluk tetiba muncul menambah pening kepala org awam.. rakyat kena tindas dia buat dono, najib razak plak yg dia ampu.. bodoh.. cuma korang jangan highlight isu syiah-sunni ni laa.. kalau trpaksa, berhati2.. *xpayah siarkan komen aku..

Awanama berkata...

Kali ni kemenangan PAS tinggi. Hassan jati tiba tiba bersuara. Jaga jaga perangkap UG. Mat sabu jangan buat pelik pelik. Jangan sampai khianat kawan sendiri!

Awanama berkata...

pengerusi SPR adalah PENGKHIANAT NEGARA SERTA PENGKHIANAT WARGA NEGARA MALAYSIA.tangkapdan hukum gantung sampai mati

Awanama berkata...

Nak buat hapa laa mayat tu depa ambik? Cuba hangpa teka...

adarain berkata...

betul ke ni?

Awanama berkata...

tukar tiub dah masuk syiah dah. syiah dan komunis, berpisah tiada.

Awanama berkata...

Kepada Dato Seri Najib Razak,
Perdana Menteri Malaysia

Kami dari Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur) mendesak agar Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak bertanggungjawab ke atas keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 yang disifatkan paling teruk dalam sejarah Barisan Nasional dan seterusnya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional atas sebab-sebab berikut:

1. Prestasi yang semakin merosot dengan mendapat hanya 133 kerusi Parlimen, penurunan 7 kerusi berbanding PRU12 mendapat 140 kerusi.

2. Amat memalukan apabila 4 calon bertaraf Menteri Kabinet, 4 Timbalan Menteri dan 2 Menteri Besar telah tewas.

3. Kehilangan sokongan daripada pengundi bukan Melayu dan Bumiputera terutamanya daripada kaum Cina menunjukkan bahawa gagasan 1Malaysia telah gagal sama sekali.

4. Kegagalan Dato Seri dalam menangani isu-isu semasa yang dibangkitkan seperti korupsi yang melibatkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Taib Mahmud dan lain-lain pemimpin tertinggi Barisan Nasional memperlihatkan kelemahan Dato Seri sebagai Pengerusi Barisan Nasional.

5. Kontroversi yang melibatkan isteri Dato Seri, Datin Seri Rosmah Mansor adalah merupakan liabiliti terbesar bagi para pemimpin dan penyokong Barisan Nasional dan antara penyebab utama segala usaha yang telah kami buat selama ini untuk kembalikan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional dan UMNO menjadi sia-sia.

Dengan alasan-alasan yang telah diberikan, maka dengan ini amat wajarlah sekiranya Dato Seri Najib Razak mengundurkan diri dan memberi laluan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menggantikan tempat Dato Seri sebagai Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri Malaysia yang baru.


Sekian dari kami,
Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur)

MOHON SEBARKAN!!!

Awanama berkata...

TT harus menilai efikasi akbar METRO dan KOSMO, kini bukan sahaja
utusan Meloya,BHairan dll dalam
propaganda BN.. penduduk luar bandar pon da kurang baca Meloya dan Hairan.

Awanama berkata...

Kumpulan terorist, Front al-Nusra mengaku bertanggungjawab ke atas penghancuran dan penggalian makam salah satu sahabat Nabi Muhammad Saw dan Imam Ali bin Abi Thalib as.



Front al-Nusra dalam sebuah pernyataannya di dalam facebook mengatakan bahawa pihaknya bertanggung jawab atas penyerangan dan penggalian makam Hujr Ibn Adi. Demikian dilaporkan FNA mengutip Arabpress, Jumat (3/Mei).



Dalam statament tersebut, para terorist menyatakan bahawa jenazah Hujr Ibn Adi telah dimakamkan di tempat lain berdasarkan syariat, sebab sebelumnya ia dikuburkan tidak berdasarkan syariat.

Awanama berkata...

Pengerusi SPR yang bermisai tu..Jaga Kau anjing! Akan Rakya heret Jasad Kama di Jalan lepas Kama digantung Mati atas kesalahan mengkhianat negara, rakyat Dan bangsa! Macam askar Amerika yg campurtangan kat perang Somalia Dulu! Jaga Kau anjing !

Awanama berkata...

takbir !!!

Awanama berkata...

*minta maaf terpaksa paparkan dlm post ini..

Malaysia kini : Dr M kata Cina tolak salam persahabatan Melayu.

Terbukti langkah pasukan politik beliau bertindak cepat dan efisien.Mereka sangat tertekan apabila kesatuan rakyat berani membantah keputusan PRU 13 lalu.Beberapa minggu lagi akan berlakunya serangan kemarahan rakyat bersama segala dokumen pembuktian penipuan SPR ini.Pastinya bantahan ini afalah dibawah kendalian pimpinan PR dan ngo lain.
Hari ini beliau telah bertindak menyerang dahulu untuk merosakan kesatuan rakyat ini. Beliau amat menyedari tsunami yang berlaku adalah tsunami rakyat...cuma tolakan bangkangan dr kaum melayu terhalang sedikit akibat sabotaj oleh daulah yang kita semua telah tahu.Akibatnya rakyat menjadi marah dan MP Rafizi diamanahkan mengetuai pasukan menyediakan lapuran salah laku SPR...bahasa mudahnya melongkangkan daulah tersebut.Lapuran tersebut dijangka akan dibentangkan beberapa minggu lagi.
Jadi apa bahayanya? Kesatuan rakyat bagi mencabar keputusan inilah yg menakutkan beliau.Pada bersih di Stadium Merdeka baru2 ini kaum Cina nampak kurang menghadirinya walaupun mereka setia dalam diam tidak seperti Bersih2 sebelumnya.
Dalam perasaan cemas dan bimbang beliau atas nasihat pasukan politiknya telah bertindak untuk menghancurkan kesatuan rakyat ini.Bayangkan walaupun kekurangan kehadiran kaum Cina di Bersih terakhir tersebut kehadiran adalah beratus ribu maka dengan bantuan kehadiran Kaum Cina ini tentulah akan membuatkan tun dan tun2 lain turut terkencing2.Bilangan penting namun kesatuan rakyatlah yang lebih penting.
Kita rakyat pastikan serangan terdesak ini difahami dan tidak menimbulkan kecurigaan antara kesatuan kita.Pastikan juga kesatuan rakyat ini keseluruhan berpadu semangat menyokong bantahan tersebut sebagaimana rakan kita diPerak.Rakan Melayu perlulah membela rakan Cina ini.
Negarawan apakah ini jika sering mengapi perpaduannegara?Mengabaikan keselamatan sesama manusia dan takut terhadap kerjasama tersebut.
saya yg sikit2 dh cerah.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Kalau tidak masakan si butak jadi mb kedah kok...iya ndak.....dek kedek kedek...asik asik dek kedek kedek.....telur di hujung chopstik....KEPIT LERRR APERRR LAIEeeee....

Awanama berkata...

Hasan jati dh nk ambik tugas bro tt sebagai penghasut..
Hasan jati nk pecah belahkan pakatan di selangor..
Dia hasut org pas mintak jawatan mb..
Haji hadi jgn campur..
Mat sabu pun jangan campur..
Kalau mb bg kt pas...
Hancuss ler selangor...
Kita dn lihat..
Bagi nasihat konon...
Nmpak mmg baik sangat..
Dengar punggung , ini berguna..
Ini nasihat ulamak..
Peeegiii lah..
Itu semua..hasad dengki..
Mementingkan diri sendiri..
Ulamak yg guna agama..
Untuk kepentingan peribadi...