Ahad, 8 September 2013

BANGUN DAN LAWAN




JEMPUTAN PROGRAM
 MALAM INI 
 Syarikat lombong saman aktivis anti-sianida
Syarikat perlombongan Raub Australian Gold Mining (RAGM) memulakan tindakan saman ke atas tiga anggota Ban Cyanide Action Group (BCAC), yang sering mengkritik lombong syarikat tersebut di Bukit Koman, Raub, di Pahang.

Syarikat tersebut mengemukakan tiga kenyataan tuntutan kepada pengerusi BCAC Wong Kim Hoong, naib presiden Hue Shieh Lee, dan setiausaha Hue Fui How.

RGAB mendakwa individu berkenaan mendakwa individu berkenaan melakukan fitnah melalui tiga kenyataan yang dibuat dalam dua laporan berita, diterbitkan laman Malaysiakini dan Free Malaysia Today (FMT).

RGAB sebelum ini mengemukakan saman ke atas Malaysiakini dan FMT, dengan dakwaan bahawa bahaya berhubung bahan sodium sianida yang digunakan untuk mengeluarkan emas adalah tidak berasas.

Saman ke atas aktivis berkenaan difailkan oleh RAGB melalui peguam mereka, Messrs Zul Rafique & Partners.
Syarikat tersebut menuntut ganti rugi am, teladan dan gantirugi teruk bagi "fitnah dan penipuan jahat", selain injunksi ke atas individu terbabit bagi menghalang mereka dari mengulas aktiviti syarikat tersebut.


Quantum tuntutan terbabit bagaimanapun tidak dinyatakan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
woit..TAK KAN TAK SEDAR...kah kah kah..

kah kah kah..CARA KAPITALIS INTERNATIONAL KERJA..kah kah kah..

kah kah kah...ROMPAK HASIL BUMI...kah kah kah..

kah kah kah..RACUN  ANAK TEMPATAN..kah kah kah..

kah kah kah..KALAU NAK TEMPATN MELAWAN - SAMAN...kah kah kah...

kahkah ka...UNTUK MENANG SAMAN... GUNA PEGUAM KRONI... kah kah kah

SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
---------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hidup melayu...hidup umno...kah kah kah..dah nak mampos ke...melayu bangkit lawan...puak ni juga yang hapuskan...puak ni melayu jugak cuma syok jadi barua...barua kompeni hidung tinggi...tapi sekarang yang tinggal pon dah tak ramai melayunya...lagi banyak spesis kutty...kaki pusing kaki putar...melayu yang ada adam lokman saja...hidupppp mela-yu...

DDKB berkata...

LAGU KERANAMU...-..corus......Keranamu kami jadi barua...kerana mu kami mahu rasuah...keranamu kami sanggup binasa...demi najib dan juga kakak rosmah.....keranamu kami pilih barua...keranamu nyawa pun tiada harga...keranamu semua naik harga......jadi beruk monyet pun kami rela...................hahahahahaha...aku suruh anak aku nyanyi depan cikgu dia...sampai sekarang cikgu tu benci kat dia......hehehehehehe

Tanpa Nama berkata...

Hasil bumi bg org sapu. Komplain kena saman. Hasil bumi bukan hak semua ? Msia unggul utk melayu atau melayu bodoh melayu selama nie... biul rembulan