Ahad, 8 September 2013

ALIM ULAMAK JUAL CANDU





KOMENTAR TUKAR TIUB
inilah bukti bagaimana
agama BOLEH digunakan
untuk menjadi candu masyrakat

apabila isap candu
jadsi mat pet
tak melawan

inilah buktinya bagaimana
alim ulamak 
digunakan oleh daulah yang zalim
oleh kerajaan yang zalim
digunakan oleh kaum kapitalis
untuk menindas orang ramai
untuk memastikan orang ramai 
tidak bangun merlawan
tidak bertamarod


Harga barang ketetapan ALLAH - Fatul Bari
FATHUL BARI
Dalam dunia ini, tidak ada yang gembira jika terpaksa bayar lebih untuk satu produk yang sama. Tidak ada yang suka harta berkurang sedangkan pekerjaan dan tanggungan kian bertambah.

Semua orang suka kesenangan, keuntungan, rezeki yang lapang, bonus, hadiah, serta pulangan lumayan dari apa yang dibelanjakan. Namun tidak semua harapan itu terealisasi di alam nyata. Realitinya manusia sering diuji dengan perkara yang dibenci.

Dunia bukan syurga yang semuanya ideal. Manusia yang sedar tahu bahawa dunia dicipta sebagai tempat ujian dan mereka melaluinya dengan cara yang Penciptanya redai.

LAWAN dan LAWAN
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal

------------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hassan berkata, Pas telah membentuk Kabinet bayangannya sendiri selain berperanan sebagai penyemak kepada kerajaan sedia ada.

"Saya telah dilantik sebagai Menteri bayangan Pendidikan. Timbalan Ketua Pemuda Pas dan Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Abduh Nik Abdul Aziz sebagai Menteri bayangan Kementerian Belia dan Sukan dan Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr. Mohd. Hatta Ramli memegang portfolio Menteri Kewangan.

Nasrudin yang xda keje harap elaun ketua pemuda pun mau jadi menteri? Aduh.. Gelap masa depan negara kalo penganggur jadi menteri. Memang jadi mcm kedah jugak nnti ni. Dia sendiri yang cakap dia cuma makan elaun pemuda masa 'istihar harta' muktamar lepas. Tolong la menteri layak untuk mereka yang berpengalaman macam mb khalid. Bukan penganggur bercitarasa besar

DDKB berkata...

Apa ni.....apani.....beruk jenis apa ni......huahhhhhhh......ani....amik slingshot....jemuran dah turun.......

Tanpa Nama berkata...

Fathul Biri-Biri

Tanpa Nama berkata...

vidio Malaysiakini lu cakap pasal Sang Saka http://www.youtube.com/watch?v=hUPEnpn_QMU

Tanpa Nama berkata...

Aku dilahirkan sebagai orang melayu dan cara kebetulan pula aku beragama islam kerana family aku menganut agama islam. Walau pun begitu aku juga belajar beberapa agama lain yang dikatakan oleh orang islam sebagai agama orang kapir.

Aku bela anjing, tidak minum arak, tidak makan babi.... makan rasuah jauh sekali !

Dalam pembelajaran aku dalam beberapa agama itu, wujud satu kesedaran bahawa setiap agama yang mempunyai pengikut yang ramai akan mengatakan bahawa agama lain selain dari agama mereka adalah kapir. Hanya agama mereka saja yang paling baik disisi tuhan dan akan membawa penganutnya menuju kesyurga.

Selalu kita dengar ada puak yang mengaku beragama islam tapi sanggup menghina penganut agama lain sebagai kapir, tak masuk syurga kerana tuhan tak suka agama itu.....

untuk pengetahuan penganut islam, orang yang dihina itu juga berkata agama islam adalah agama kapir bagi mereka. Percaya pada agama islam tidak masuk syurga tuhan tak suka kerana penganut agama itu suka menipu....

Ini membuatkan aku ketawa guling-guling melihat keangkuhan orang beragama.

Kalau agama islam, kristian, buddha, hindu, dan berbagai lagi mengatakan agama mereka yang terbaik untuk dipercayai, maka agama mana yang tidak patut dianuti ?

Dalam pengetahuan aku berkaitan dengan beberapa agama itu....kesemuanya agama itu tidak menggalakan penganutnya melemahkan akal fikiran mereka dengan pekara yang memabukkan walaupun ada setengah agama membenarkan penganut mereka minum arak.

Ini bermakna tuhan memberi kita akal maka kita perlu berfikiran waras apabila mahu menyelesaikan apa jua permasaalahan.

Oleh kerana itu, jika ada orang bergelar ustaz, ustazah, ulamak, menggunakan hadis, dan firman tuhan untuk memutar belitkan kezaliman pemerintah bertukar menjadi kasih sayang, maka kita perlu berfikir bagi mencari kebenaran.

Apabila dia menulis, "....Bukanlah rezeki menjadi luas dan sempit kerana manusia, bukan juga yang memberi rezeki itu kerajaan atau diri sendiri, sebaliknya semua daripada ALLAH. Naik dan turun harga barang juga daripada ALLAH. “Segala nikmat yang ada padamu dari ALLAH, kemudian apabila kamu ditimpa kesusahan, kepadaNyalah kamu meminta pertolongan.” (Al-Nahl: 53)

Sebenarnya agama orang jenis ini yang tidak patut dipercayai dan dianuti kerana dia mengajak kita bernafas bersama syaitan yang mengelirukan supaya jangan berfikir dan berusaha bagi mendapatkan sesuatu hajat tapi cukup sekadar menadah tangan berserah diri pada Allah.

Dalam masa dia memperbodohkan orang islam supaya menerima segala kezaliman pemerintah itu sebagai satu kebaikan.










Tanpa Nama berkata...

Ostad ooo ostad...start tak idup ke...oo ostad ku...ape yang kau merepek merapu meraban ni...adakah ni tanda tanda nak lawan khir baharom...nak jadi munkee jugak kah lepas ni...nak jadi free loader...mmm ostad ooo ostad...apa yang ada sekarang tak cukup kaa sampai nak menjilat lagi...ostad pi tanya mat bangang dunia ni ideal ke tak...pi tanya cik mok dunia ni ideal ke tak...tanya depa dua ekor tu mana depa nak...donia ka sorga...kalau depa jawap nak sorga aku yakin ostad boleh syorkan nak sorga kelas mana...kelas ekonomi ka kelas bisnes...tak pun ostad boleh juga bagi depa tempah sorga kelas vvvvvvip...sebab sorga ni sesuai untuk yang obes...ruangnya lebar semuanya besar...kurang kurang nanti ostad boleh juga rasa sekali sekala masa ziarah...bab harga ostad jangan risau semua ada diskaun...ada orang dalam boleh kawtim...untuk keterangan lanjut sula hubungi tengku fraud...
Bila kali terakhir online dengan tuhan...dapat wahyu baru ke suruh pertahan mat bangang...ke enjin baru minta lebih...maklumlah ostad kan ada dua kereta...ada kereta yang di 'endorsed' di malaysia ada juga yang di siam...tak pa laa ostad...selagi daya selagi mampu...balunlah seadanya...nanti mampos semua dah siap sedia...sorga kelas atasan sudah pasti untuk ostad...semoga sihat selalu memuja muji encik bos...

Tanpa Nama berkata...

Inilah dia Fathul Barua parti gerombolan kencing rakyat.

Tanpa Nama berkata...

najib yg naikkan harga minyak pastu tuduh Allah swt yang naikkan harga barangan. hebat betul mamat ni boleh tuduh Allah swt yang menyebabkan penderitaan rakyat.

padahal jelas dari firman-Nya bhw semua yg terjadi didunia ini adalah hasil kerja tangan manusia.

pas ada kabinet bygnnya sendiri? kalau camtu buat apa ada Pakatan Rakyat? dari sini terselahlah cita2 pas yg hanya bermain wayang dgn pr. sekiranya pas berkuasa sudah pasti dia akan tendang pkr dan dap.

pd pemilihan akan dtg ni, eloklah pemimpin yg tak pakai serban mula pakai serban 3 kilo - lagi besar lagi baik. beli sari dan lilit atas kepala. kalau tidak anda akan dinyahkan krn anda profesional.

TT, skrg ni title haji tak ada sbrg makna. walaupun dah pergi haji tapi tetap menipu dan mungkir janji. ajak jv, sykt aku keluar modal sykt dia manage projek. tapi last2, sykt aku keluar modal, sykt aku juga yg manage projek. janji untung rugi bagi sama rata. bila rugi yang tanggung sykt aku. pengalaman aku jadi kontraktor.

nasihat ikhlas dari aku: JANGAN MUDAH PERCAYA GOLONGAN PAKAI SERBAN ATAU KOPIAH ATAU TITLE HAJI. ANGGAP MRK MACAM ORANG BIASA SHJ. ADA YG JUJUR DAN ADA YANG PENIPU.

Ben Joe berkata...

Faktul barua.....

lontong berkata...

i love the way you lie..