Rabu, 16 April 2014

ASAL USUL NEGARA INI


            
 SATU JEMPUTAN

NAMA ASAL TANAH MELAYU
Dah memang nama tempat ni Tanah Melayu....tapi nama tu dah tak digunakan lagi, diganti dengan semenanjung malaysia...sebab nak menjaga hati kaum lain dan orang2 sabah sarawak...apa salahnya nama dia Tanah Melayu?...kalau di Jepun, namanya Jepun atau Nippon...kalau di China, chinalah namanya...orang english pun namakan negerinya england....yang sebenarnya singapura tu dulunya sebahagian dari tanah melayu, sekarang sebahagian besarnya dah jadi milik bukan melayu.... 

tak adapun disebabkan nama Melayu tu, adanya diskriminasi kaum...yang ada diskriminasi kroni...ada ke semua Melayu kaya raya sebab nama dia Melayu?...kalau tak semua pun, ramai ke? sebenarnya orang melayu tak dapat apa2 pun daripada "hak istimewa" yang dilaung2kan...janganlah tertipu...yang ada hak istimewa kroni...kroni2 ni termasuklah lim liong sick...erik chia....ananda,....dan ramai lagi yang bukannya Melayu pon...!!! yang ada diskriminasi kaum, dilakukan terang2 oleh orang cina di syarikat2 milik cina...itupun Melayu on PEDIH HATI BUKAN BUMIPUTERA
Publish | Delete | Spam
abang taleb

on 4/12/14

------

3 ulasan:

Awanama berkata...

Bukan shj Tanah Melayu ditukar menjadi Malaysia, perkataan 'Melayu' itu sendiri kian lenyap dlm nama2 lain, umpamanya;
Lembaga Letrik Negara Tanah Melayu->Tenaga Nasional Berhad
Bahasa Melayu->Bahasa Malaysia
sayur melayu->kangkung (layu tak disiram sbb air dicatu)

Raincity v2 berkata...

terima kasih tidak terhingga kpd saudara isham kerana promosi yang tak kunjung habis.

zahid

Anti Fitnah berkata...

Hello TT,
Dalam dok marah-marah. cina juga yang kena tempias. Ananda tu cinakah? mahathir tu cinakah? ...
Pernahkah kita terfikir kenapa cina begitu defensif dalam syarikat depa? Bukan hak istimewa bumiputera @ umnoputra sangat menakutkan depa ni? Pernahkah kita tahu bahawa syarikat cina diambilalih oleh Melayu UMNO atas dasar hak istimewa ni?
Tang tukar nama Tanah Melayu ke Semenanjung Malaysia ni, salah cina jugakah? Kenapa begitu takut mengaku kesilapan sendiri daripada terus menuding jari kat orang lain? Bukankah tiga jari lagi menuding kepada kita sendiri semasa kita menuding jari? Cuba lihat di semua kementerian KERAJAAN, berapa kerat cina yang memegangnya??????? Tak nampakkah atau pada Melayu, ini memang "hak" istimewa depa?
Manusia akan berlaku defensif bila depa rasa tak selamat? Begitu juga Melayu. Yang beza ialah Melayu tak tahu atau buat-buat tahu punca sebenarnya Melayu ni ketinggalan?????