Khamis, 17 April 2014

CONTOH PEMIMPIN BERJIWA BESAR


Hadi ucap takziah kepada keluarga Karpal


KUALA LUMPUR 17 April - Presiden Pas,  Abdul Hadi Awang mengucapkan takziah kepada keluarga bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh yang maut dalam kemalangan di Gua Tempurung, Perak awal pagi ini.

Abdul Hadi berkata, mendiang Karpal seorang pejuang yang berani dan mempunyai keyakinan tinggi terhadap setiap perkara yang disuarakannya.

"Bagi pihak Pas, saya ingin merakamkan ucapan takziah kepada semua ahli keluarga mendiang Karpal. Mendiang adalah seorang bapa, rakan, ahli politik veteran dan seorang peguam yang tidak pernah berhenti daripada memperjuangkan keadilan serta menegakkan kedaulatan undang-undang," kata Abdul Hadi dalam satu kenyataan kepada portal rasmi parti itu, Harakahdaily hari ini.

Karpal, 74, yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor terbunuh dalam satu kemalangan ngeri di Kilometer 301.6 Lebuh Raya Utara Selatan arah utara berhampiran Gua Tempurung, Perak pada kira-kira pukul 1.30 pagi ini.

Turut terkorban dalam kemalangan berkenaan ialah pembantu peribadi beliau, Michael Cornandez.

Karpal yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang kerana perlu menghadiri satu kes mahkamah meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah.

Kemalangan berlaku apabila kenderaan jenis Toyota Alphard yang dinaiki Karpal melanggar sebuah lori.





KOMENTAR


inilah contoh

pemimpin islam

yang berjiwa besar




--------

8 ulasan:

Awanama berkata...

1.syurga untuk umat islam yang taat pada perintah Allah!!
2.Neraka untuk orang-orang kapiaq terutama pada kapiaq harbi yang terang-terang menolak islam!!
3.pilihan di tangan ko bhaii!!syurga atau neraka!!!

Awanama berkata...

Weh.. Ko maksudkan isteri rosmah kan sebenarnya? Kah kah kah

Awanama berkata...

Kamu ini suka berbuih buih islam, sangat suka nak pisah diri dgn orang lain. Suka cakap tuhan mu milik u punyai... guna akal la... u ingat tuhan sama macam manusia kah? Kecil hati dan tak bijaksana?? Adakah suku kamu ini berani kaji budaya dan selain islam orang punyai tak? Macam kami kaji... atau kamu ini sangat standard dan ego? Kenapa suku lain maju sangat, ttp u punyai suku take maju? Knp tuhan tak tolong kamu ah??? Tolong suku lain pula... kah kah

Awanama berkata...

Wei... cuma nak tanyai satu soalan, jangan takut lari... kalau orang tak beragama islam ttp buat perkara bagus, jadi dia masuk syurga atau neraka? Kalau orang islam buat jahat, dia masuk neraka???

foo berkata...

kahkahkahkah..karpal tolak hudud..karpal anti kekejaman...potong tangan ..si pesalah nk bekerja payah nk sara anak bini..tapi..itu hukum Allah...kita kena patuh..nak suruh karpal patuh??dia bukan Islam...dia tidak diberi kefahaman tentang Islam..kalau aku kata para agamawan ..mufti yg bersalah kerana tak beri kefahaman Islam kepada org non muslim mcmana???kalau kat akhirat karpal persoal institusi agama Islam di malaysia ni asyik bodek pemerintah mcmana??Karpal rasa dia masuk syurga sebab dia berkebajikan terhadap manusia tetapi karpal gagal masuk syurga kerana institusi agama gagal beri dia keyakinan serta kefahaman tentang Islam..kahkahkah..aku jahilkah??terima kasih

Awanama berkata...

Macam mana dengan kapir harbi yang kena henjut dgn org islam bhaii...

Awanama berkata...

Bagaimana jika anda lahir sbg seorang non muslim, adakah anda akan berfikir sbg seorang muslim ?

tukar najib berkata...

Dah online dengan than Ke?