Sabtu, 4 Oktober 2014

MAT MONGOL BUAT LAWAK





Taraf hidup lebih baik cuma satu lawak jenaka

PETALING JAYA: Pentadbiran  Najib Razak dilihat tidak mengambil kisah kebajikan rakyat Malaysia dan gagal dalam mengurus ekonomi negara, kata Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad.
Menurut Nik Nazmi, pentadbiran Najib tidak boleh terus menekankan bahawa mereka merupakan kerajaan yang ‘Mendahulukan Rakyat’ apabila mereka tanpa ragu-ragu boleh membebankan masyarakat yang paling lemah.


KAH KAH KAH
woit
mat mongol pandai buat lawak
kah kah kah
nak ajak buat lawak berdiri
kah kah kah
mat mongol kesahkan bik mama
tukar tiub abis modal

KAH KAH KAH



----------

3 ulasan:

Awanama berkata...

Rakyat di bahulukan, pencipapan di utamakan

Awanama berkata...

nik nazmi.... kecoh pasal najibun tur buat haper? Ko jaga la selangor turr...Cer bukak tong sampah kat rumah orang selayang, kontrektor dah angkut ker belum??

Awanama berkata...

Cara nak kenal kawan ialah kawan yg tak punya apa. Hidupnya bersederhana dan tak jadi pherak tgk barang mewah mcm rusa masuk kampung. Sedikit hubbud-dunya-nya..Jika kawan kita hidup hidup mewah dan berhutang, itu adalah sawan. Bukan kawan lagi. Payah nak jumpa seorang kawanpun dalam dunia ni. Yang ada semuanya sawan-sawan belaka. Nak merosakkan kita sejak mula bersawan dan setiap saat kalau boleh nak tengok kita tercungap2 lemas dan dia asyik olok2kan seolah2 nak bagi oksigen kat kita. Tapi waktu sebegini pun, dia tetap sanggup tikam kita dari semua arah.

Nak pilih kawan, kene pandai semiotiknya. 2-3 kali uji, dah tahu belang dan kilas ikan di air. Tak perlu confirmation atau approval dari sapa2.

Mat mongol kini ada segalanya, bini gemok, awek bergetah, duit bilyan2..semuanya mat monggol adaKECUALI TELOR DALAM KERANDUT-NYA DAN SATU LAGI IALAH OTAK. Dalam tempurung kepalanya hanyalah TAIK. Lagi diperah, lagi banyak keluarnya taik.

Sama jugak dengan suaminya yang hodoh dan gemok gedempol. Gemok gedempol ini, hanyalah beg Berkin-Hermes saja boleh mencantikkan wajah hodoh dan badan gemok hamis diwangikan dgn jam Frank Mueller. Bila kaya begini, jangan harap dia nak jaga kengkawan. Depa lebih sibuk dgn bijik2 saga ni.