Jumaat, 3 Oktober 2014

PENCERAHAN PEMBACA






MINAH BRUNEI
bro tt, minta supaya kau buat baik dengan mana2 minah brunei yg berlambak kat kl, tolong tanyakan minah tu: 

1-kenapa stesen petrol brunei tak jual ron95 tapi jual petrol gred lebih tinggi iaitu ron97? 

2-macam mana stesen petrol brunei boleh jual petrol gred lebih tinggi iaitu ron97 pada harga jauh lebih rendah dari ron95 di malaysia, iaitu ron97 brunei cuma 53sen brunei seliter, bersamaan rm1.38 shj, berbanding ron95 malaysia rm2.10 seliter malah hari ni dah rm2.30 seliter? 

3-bolehkah kereta bernombor pendaftaran malaysia membeli ron97 di stesen petrol brunei, juga pada harga 53sen brunei seliter?

4-berapakah harga sebuah kereta impot di brunei sebagai perbandingan langsung dengan harga kereta serupa di malaysia, contohnya harga sebuah toyota vios 1.5, sebuah suzuki swift 1.6, dan sebuah kia sportage 2.0? saja nak tanye, saja nak tau, jangan nak mare, nanti kentut berbau, terimakasih daun keladi, harap minah brunei sudi. on AMARAN KEPADA ORANG RAMAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/3/14




-------

2 ulasan:

Awanama berkata...

1. Hanya jual RON97 utk elok kos peringkat saringan & penyimpann yg berbeza wp melalui process yg sm demi kebaikan jangka pjg & buat belanja berhemah pd tmpt yg sepatutnya..

2. Brunei adalh negara pengeluar myk sebagaimana juga Malaysia. Oleh itu sbg negara pengeluar & pengeksport myk maka Brunei mempunyai kelebihn b'bnding negara jiran Singapura & Thailand yg slalu dibandingkn oleh Malaysia..

3. Hnya stesen myk tertentu boleh menjual myk kpd kreta Malaysia pd pum myk yg d'khaskn dgn hrga yg b'beza dgn prlu mencatatkn rekod belian..

4. Hrga kreta di Brunei kurg separuh dr hrga kreta di Msia yg m'bolehkn pjmn utk 3tahun shj selain tiada cukai pndptn,subsidi mknn utama,pendidikn percuma shgga ke thp tertinggi di luar negeri,program rumh rkyt jati yg percuma atau hrga yg murah,kdr utiliti yg sgt rndah..

Sekian..

Awanama berkata...

Terlalu ramai hasan malik jadi pemimpin