Jumaat, 4 Disember 2015

MUHYIDDIN BAGUN MELAWAN





FACE BOOK



Gambar di belakang saya ini diambil ketika Harold McMichael dipanggil untuk mengadap DYMM Sultan Johor Sultan Ibrahim ibni Sultan Sir Abu Bakar di Johor Bahru pada tahun 1946.
Dapat dilihat di dalam gambar ini anak Melayu Johor yang menentang penubuhan Malayan Union kerana percaya bahawa masa depan negara ini harus bebas daripada kongkongan dan campurtangan asing.
Sejarah menbuktikan anak Johor pantang berundur mempertahankan kedaulatan tanah tumpah darah mereka.
Sebagaimana yang tertulis dalam sejarah, UMNO ditubuhkan pada 11 Mei 1946 di Istana Besar Johor Baharu. Saya telah menjadi ahli UMNO sejak 45 tahun yang lalu.
Saya menerima banyak permintaan daripada akar umbi supaya saya menyampaikan sedikit amanat sempena Perhimpunan Agung Umno 2015 yang merupakan satu perhimpunan penting bagi Umno.
Seandainya saya berpeluang untuk berucap, apakah perkara-perkara penting yang anda fikirkan wajar saya sampaikan kepada para perwakilan dan pemimpin UMNO?
Mohon anda berikan pandangan dengan sejujur dan seikhlas hati.




----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mat Sembab sudah makan Murtabak Singapore kat MUAR terus bangun dari lentok petang nya

Mat Bahalol tengah sibuk kira duit se rengget nya yang BE BILYON BILYON

Rakyat jugak yang Bahalol

pakjol64 berkata...

Nasib engkau lah Mat Sembab.

Tanpa Nama berkata...

Mat Sembab ni lembik. Nak melawan apernyer.. Macam Pak Lah juga kaki tido. Bertahun2 tido dan tido.. baru terjaga mcm jin mata satu..

Sekali sekala mengigau la... sapa berani bertaruh sama gua yg mat sembab ni x mcm yg gua kata??

Samsung Note 5 sebijik dah la.. kita bagi masa 60 hari.. 24 jam x logik sangat.. Najib pun 6 bulan kene klentong jugak..

Naazar berkata...

Mengeloh ! ......Meengeelooh !! DAN Meeengeeeloooh !!! .......itu ajelah yg mampu engkau buat che' Din.

Hidup Najib! berkata...

Ada aku kesah?..pok din dlm kabinet yg luluskan gst dan menarik semula pelbagai subsidi rakyat..biar dia bergasak..sebab pembahagian faraid harta rakyat yg bos sapu sorang2..piiirah