Jumaat, 4 Disember 2015

TIDAK ADA UNSUR POLITIK




TiDAK ADA

UNSUR POLiTIK

Hishamuddin Rais

disekat ke luar negara




Hishamuddin merupakan aktivis BERSIH 2.0 selain pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di era pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad bersama beberapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR). - Gambar fail
KUALA LUMPUR: Aktivis politik, Hishamuddin Rais mendakwa beliau dihalang ke luar negara pada Khamis malam menerusi Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Menurutnya, pihak Jabatan Imigresen telah menghalangnya dari menaiki pesawat Malaysia Airlines (MH 0066) menuju ke Incheon, Korea Selatan.

"Kenapa saya dilarang adalah pertanyaan saya kepada pihak berwajib Malaysia?

"Maka soalan kenapa saya dilarang wajib ditujukan kepada pihak yang melarang bukan kepada saya yang kena larang," katanya dalam satu kenyataan media, Jumaat.

Menurutnya, dia mendapat jemputan dari kumpulan NGO, dari Korea Selatan, People Solidarity for Participatory Democracy (PSPD) sebagai pemerhati dalam sebuah program Perhimpunan Rakyat yang dijadual pada 5 Disember.

"Selain dari menjadi pemerhati pada 7 dan 8 Disember kami  juga telah dijadualkan untuk bertemu dengan Agensi Polis Nasional Korea.

"Surat telah dihantar kepada Commissioner General Kang Sin-Myeong untuk pertemuan tersebut," katanya.

Tambah Hishamuddin, satu pertemuan juga telah diatur untuk membolehkan pihak pemerhati bertemu dengan Pengerusi Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Kebangsaan Korea, Lee Sung-ho.

Hishamuddin merupakan aktivis BERSIH 2.0 selain pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di era pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad bersama beberapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Sementara  itu, Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed ketika dihubungi Astro AWANI pada Jumaat berkata larangan terhadap Hishamuddin itu tiada unsur politik.

Katanya, jabatan kerajaan termasuk Jabatan Imigresen mempunyai hak untuk menghalang mana-mana individu ke luar negara berlandaskan undang-undang.

"Larangan ini tiada kaitan politik. Jabatan kerajaan ada hak untuk melarang sesiapa sahaja ke luar negara mengikut undang-undang yang sedia ada. Setiap larangan mesti ada alasannya," kata Nur Jazlan.


http://www.astroawani.com/berita-malaysia/hishamuddin-rais-disekat-ke-luar-negara-83648


KAH KAH KAH

NUR JAZLAN

BUAT LAWAK

MESTI KETAWA

KAH KAH KAH

------------

11 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Memamg betul cakap Si Jazlan Tiga Suku tu, tak da unsur politik .. apa yang gamin takutkan jika tt anjur kursus entot dulu sebalum kawin di korea nanti .. tak macam kursus Tok Aji, kursus masuk bola dalam lobang dulu sebelum kawin.

Tanpa Nama berkata...

Nur jalan sudah x da otak...kalau ada pun dah kurap'ted' oleh the chicken-out pahlawan bogus.
Kenapa kurapted...too much jilating..too much sucking...virus dah masuk otak dia. Biarkanlah dia untuk masa dunia ni....x lama lagi semua orang akan mati juga. Di akhirat x da undang2 bangang macam kat mesia, x da malaikat rasuah...so jazlan u better be prepared for it. Neraka tu one way..once u r inside, no way out.

Tanpa Nama berkata...

Ialah...
Apa alasannya?

Bagero berkata...

Antara sebabnya ialah malingsia ni kepala bapak dia yang punya. Ada beberapa orang politik sekarang ni nyawanya di hujung pedang. Lingkup malaysia ni dikerjakan ahli politik dari benih keturunan bapak yang makan rasuah. BAGERO lu....

Adik Bagero berkata...

Pendatang haram masuk malingsia tak kena sekat....tetapi warganegara nak keluar negara kena sekat dengan alasan bodoh. LINGKUP MALINGSIA NI...

Tanpa Nama berkata...

Jazlan...budak pemgampu
berapa juta duit dah masuk dlm u punya pocket sbb mempertahankan piem???

Tanpa Nama berkata...

Berapa byk berita disekat ni wei.sabor aje ler n berusaha melepaskan diri n menilai semula diri.

Tanpa Nama berkata...

Sulu Sulu Sulu

Binawe ponya boss Kdn
Orang Sulu masok dan keluar tak perlu Pasepoto
yang ni dia tak brani...

Tanpa Nama berkata...

kalau bukan sebab politik, cakap je le sebab apa...!
dia kaki rogol ke?
dia kaki samun ke?
dia kaki pecah rumah ke?
dia kaki pecah bank?
dia kaki tembak-tembak orang ke?
dia kaki pecah lokap ke?
dia kaki rempit ke?
dia kaki selok saku ke?
dia kaki judi 4 nombor ekor ke?
dia bapak ayam ke?
dia kaki rompak 1mdb ke?

Tanpa Nama berkata...

Ini bermaksud kerja lawan TT memang berkesan.. Kalo TT pi luar negara.. sapa kami nak melawan gomen?? Ada TT semangat la sikik..

Kerajaan penakut minoriti 47% ni xdak arah dah nak buat hukuman.. dapat yg kacau2 telor pun.. jadi la. Melayu ni perangai dia mmg mcm tu.. nak justify apa2 x reti... jadi berbuat khianat dalam diam2 adalah jalan paling selamat dan berkesan.

Tak dapat tumbuk...dapat sihirkan bagi senak perut dan biol pun.. jadila.. kahkahkah..

Ini aku hiburkan sikik utk kau TT. Ini realiti dari Aruah Din Beramboi. Semoga kau mampu senyum sikik pagi2 ni sambil minum segelas lemon panas. Jangan lupa sambai petai ya tengah hari nanti. (https://m.youtube.com/watch?v=5bITIqmRI98)

Tanpa Nama berkata...

kalo takda unsur politik, nape tak terangkan kenapa dilarang?tolong terangkan unsur2 lain yg ada dlm penahanan isham rais?ada co2 ke h20 ke k0 ke?