Rabu, 9 Disember 2015

RAMAI KANT PIUS





APA MAKNA

KENYATAAN


INi



Tegur dan bertanya bukan menderhaka, kata Khairy



Menegur dan bertanya dalam tata etika parti bukanlah bermaksud menderhaka, kata Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin dan menegaskan sayap itu akan terus bersuara tanpa melampaui batasannya.
Khairy berkata, pihaknya mengharapkan usaha meleraikan kemelut syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan derma politik bernilai RM2.6 bilion tidak akan terhenti meskipun Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak sudah disoal siasat pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selama 2 jam.
"Di samping itu, isu-isu yang kini menjadi cabaran besar kepada parti dan semakin mengakibatkan berlakunya defisit keyakinan di kalangan rakyat perlu terus dijernihkan tanpa kompromi. 
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tegur-dan-bertanya-bukan-menderhaka-kata-khairy#sthash.pbViIGe2.dpuf

KAH KAH KAH
woit
menantu abah ini
main dua jalan ke
ramai jadi kant pius
ramai jadi tak pahe
ramai jadi bengang
kah kah kah
ini pasal nak tanding
nak jadi naib presiden
pasang lubang sana sini
kah kah kah
cakap tak jelas
cakap air liur meleleh
kah kah kah
sokong muhyiddin

DUA JALAN
--------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau Menteri ni menegur buleh pulak. Kalau Muhyidin ngan Shafie Apdal menegur, kna buang dari kabinet pulak. Tak sabar jugak nak tunggu nasib menteri ni adakah akan sama macam Muhyidin ngan Shafie Apdal yg menjadi seorang penegur yang berhemah ✌