Selasa, 1 Disember 2015

RAMALAN TAK TEPAT







RAMALAN

TAK TEPAT



 Mahathir ramal Umno kalah PRU14


Kecenderungan Umno yang dilihat mendukung presiden Najib Razak dan melupakan perjuangan agama, bangsa dan negara akan menyebabkan mereka kalah dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), ramal  Mahathir Mohamad.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dr-mahathir-ramal-umno-kalah-pru14#sthash.UXJ0yEFz.dpuf

KAH KAH KAH
woit
yang ini tak tepat
yang ini tak betul
mustahil najib akan kalah
najil kontrol SPR
najib kontrol PRU14
najib ada laporan
najib tetapkan tarikh PRU
najib tahu bila 
mat bangla sampai
najib tahu bila
mat indon masuk
najib tahu bila
mat tom yam datang
mustahil akan kalah

MENANG LAGI


-----------------

2 ulasan:

Awanama berkata...

Betul! Mustahil Umno akan kalah! Sebabnya Mahathir sendiri sudah menyediakan segala mekanisme yang memihak kepada Umno untuk memenangi pilihan raya! Bukankah kunci kekuatan Umno ada kat Sabah. Berdasarkan sejarah, rakyat Sabah telah menolak BN semasa PRU Negeri 1985 iaitu semasa Mahathir menjadi PM. Sehingga PRU Negeri 1994, pengundi Sabah masih menolak BN. Tapi dengan menggunakan cara yang licik Mahathir berjaya membawa BN menguasai Sabah melalui pintu belakang. Salah satu perbuatan licik Mahathir ialah memberi kad pengenalan biru kepada pendatang asing untuk mengundi dan menggunakan politik wang bagi memenangi PRU di Sabah. Kini semua prasarana politik itu telah jatuh ke tangan Najib. Memang sukar untuk mengalahkan Najib kerana Najib kini menggunakan senjata yang disediakan oleh Mahathir sendiri.

panglimo potaseh berkata...

Chedet silap buat ramalan PRU 14 .. pertama kali saya lihat kebodohan Chedet ni .. saya harap dia sihat dan panjang umur.

Mana boleh laki rosmah ni mengabaikan igama, bangsa dan negara. Itulah senjata utama maknusia seperti laki rosmah ni untuk menang PRU.

Tengok je lah senarai ostaz yg terpacul keluar setiap hari dari pagi hingga malam di TV dan radio. Ostaz ini mengasingkan Melayu dgn bangsa lain .. akibatnya kita dah tak jumpa lagi melayu minum teh di kedai cina .. mereka mempotretkan kaum cina dan keling setaraf kapir laknat .. walhal islam bertujuan utk sebarkan ugama pada seluruh dunia dan kalau boleh disetiap pelusuk alam.

Islam hari ini dah semacam kristian bentuknya .. malaikat berkepak, doa yg unifom dan melalui perantaran, bertudung digambarkan sebagai penghijrahan, produk yg didoakan, pakej agama yg di komersilkan, zikir hip-hop, ceramah komedi .. tapi "hollywater" padri bagi free, padri masuk utan dan merentas benua untuk menyebarkan kristian.

Bab bangsa dan kenegaraan .. lu tengok sendirilah, den malas nak coghito.

Lama sangat dah aku tak dengar PM kita mengkritik perlakuan agama yang mengada-ngada ni. Itu sebab aku rindu dan sayang pada Chedet.