Khamis, 31 Disember 2015

SOKONG HARGA TAMBANG NAIK





MARi KITA

SOKONG

TAMBANG

NAiK HARGA





Ibu-bapa rayu pengusaha bas sekolah jangan naik tambang

 | December 31, 2015
Ibu-bapa yang ditemui FMT tidak bersetuju sekiranya tambang bas sekolah dinaikkan





KUALA LUMPUR: Rajendran, 55 tahun yang bekerja sebagai pemandu teksi tersentak dengan hasrat pengusaha bas sekolah yang mahu harga tambang bas sekolah dinaikkan kelak.
Beliau yang terpaksa keluar dari rumah dan membawa teksi sejak awal pagi hingga lewat malam demi mencari nafkah buat menampung seisi keluarga mengakui terkesan jika tambang bas sekolah dinaikkan.
“Sebagai pemandu teksi, tol dan gas telah naik, dan ditambah pula dengan kenaikkan harga barangan yang saban hari semakin meningkat. Harga barang naik, tetapi gaji tidak naik. Kini, tambang bas sekolah juga akan naik,” ujarnya.

KAH KAH KAH
woit
mari kita sokong
tambang bas sekolah naik
sokong harga barang naik 
lagi naik lagi baik
lagi mahal lagi baik
bagi mak cik
bagi pak cik
rasa susah hidup
lepas tu senang dihasut
kah kah kah
kalau tak mahu dihasut
kata pada mereka
padan muka
kah kah kah

PADAN MUKA

------------------

9 ulasan:

Awanama berkata...

hahaha padan muka...
sama sama tanggung kah kah kah

Awanama berkata...

hahaha padan muka

panglimo potaseh berkata...

Naik dan naik lagi .. up up and the way .. naik tegak cocok dan pancot atas perot .. sebab tak mampu beli kondom .. kondom mahal.

Barang naik semua susah .. minah karen susah, dreber teksi susah, jaga susah .. koll girl susah .. cikgu lagi susah, askar lagi susah .. polis ontok jo.

Gelangdangan nampak tenang .. nampak jo .. 500,000 penggangur berijazah takde plak dengar cerita mereka ni susah ke atau sonang .. diam je, kalau dah diam tu makno nyo sonang lah tu. Itu lah dio rupo eeaa siswazah kito ari ni .. ontok jo macam dah kono nasik kangkang .. kahkahkah. Cubo 500,000 ni turon ko jalanrayo ikut tt .. baru la gempak.

Awanama berkata...

Worang teksi marah bila tambang naik.
Worang bas marah bila tambang teksi naik.

Awanama berkata...

Bherita Baik - Harga Turun


Banyak harga barang dah naik...tapi ada juga harga yang turun.
Rakyat Malaysia amat bernaseb baik dan haros bersyukur.
Ringgit dah turun ....kakakakaka
kenapa tak puji kerajaan ?

Usop ali berkata...

lagi naik lagi bagus...pengusaha bas pun makin susah...hahaha

din berkata...

Bas naik trus baya. Teksi turun baru baya.kah kah kah

Awanama berkata...

alasan popular....kos penyelengaraan semakin meningkat tapi yg peliknya syarikat bas bertambah. sapakah si bahlol yang nak berniaga rugi....

Nazrio berkata...

BangLar panjat naik indon Dan meLayu pun banyak Dan membimbangkan....APA punya bimbang...