Khamis, 18 Februari 2016

NAK TANYA LEBAI SIRUL







SOKONG

BETUL SIAPA

BUAT KERJA INi?


TAPI NAK TANYA

LEBAI SIRUL

SIAPA BERI

ARAHAN BUNUH 

ALTATUYA?


SAJE TANYA

SATU SOALAN

BUKAN BANYAK



Dokumen siasatan Sirul bocor: PMSP lapor polis

PETALING JAYA - Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) membuat dua laporan polis berkaitan laporan diterbitkan portal Sarawak Report mengenai dokumen sulit iaitu rakaman percakapan di bawah Seksyen 113 Kanun Prosiding Jenayah milik Sirul Azhar Umar.

Timbalan Presiden PMSP, Zakwan Hafiz Ahmad Ansari mendakwa, hasil pemeriksaan didapati kenyataan seksyen ini tidak di tender di mahkamah ketika perbicaraan kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu dan ianya adalah dokumen sulit.

"Tujuan laporan dibuat supaya pihak polis jalankan siasatan bagaimana Sarawak Report boleh memperoleh dokumen kenyataan Seksyen 113 Kanun Prosiding Jenayah dari pihak-pihak berkenaan," katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

Zakwan Hafiz mendakwa, kebocoran dokumen maklumat boleh berlaku dalam tiga situasi kemungkinan.

"Pertama, daripada simpanan pegawai penyiasat, ketika perjalanan perbicaraan di mahkamah dan di Pejabat Peguam Negara.

"Perkara ini boleh beri kesan buruk dan negatif kepada pihak polis memandangkan yang tertuduh dan dijatuhkan hukum adalah Sirul sendiri," katanya.

Sabtu lalu, Sarawak Report menyiarkan rakaman percakapan Seksyen 113 Kanun Prosiding Jenayah milik Sirul yang dianggap sulit PMSP untuk terbitan kepada pihak awam.
Sementara itu, dakwa Zakwan Hafiz lagi, beliau ambil serius perkara ini dan mempersoalkan bagaimana dokumen kertas siasatan boleh terlepas ke tangan pihak tidak bertanggungjawab dan menjadikannya isu untuk memburuk-burukkan tugas-tugas khas khususnya Unit Tindakan Khas (UTK).


NAK TAMBAH

BILA PULAK

JADI LEBAI
?


----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tepat , Betul dan Jujur

Sekali lagi bherita online dari Sarawak Report didapati saheh.
Bherita yang Tepat , bherita yang Betul dan Bherita yang Jujur ada lah salah di bawa udang- udang dan ketam- ketam MCMC.
Bherita yang tepat ada lah menyalahi udang-udang Malaysia...kakakaka